Walior Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Hallo. Jeg har et spørsmål angående Oppsigelsestiden. Jeg har planlagt og slutte i den bedriften jeg er i nu men jeg er litt usikker på oppsigelsestiden. Jeg startet i bedriften som midlertidig ansatt (ekstrahjelp) den 24.06.2014 og den 12.09.2014 fikk jeg full stilling i bedriften. men nu har det seg at jeg har en prøvetid på 6mnd Og jeg var litt usikker på om prøvetiden startet da jeg begynte som ekstrahjelp eller når jeg ble fult ansatt. Endret 17. desember 2014 av Walior Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Prøvetid betyr at det er kortere oppsigelsestid begge veier eller du kan gå på dagen hvis du enda har prøvetid. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Prøvetiden ville jeg ansett for å starte da du begynte der, ikke når du fikk fast stilling. Det betyr vel at prøvetiden er ute på julaften. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Står vel spesifisert i kontrakten din? Normalen er 2 ukers oppsigelsestid i en 6 måneders prøvetid, og deretter 3 mnd oppsigelsestid når du er fast ansatt. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Prøvetiden ville jeg ansett for å starte da du begynte der, ikke når du fikk fast stilling. Det betyr vel at prøvetiden er ute på julaften. normalt starter prøvetiden når du undertengner fast kontrakt . det bruker stå i kontrakten når prøvetiden enten starter eller slutter , gjerne begge deler . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå