Specturee Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hei, Fant denne tven til en ganske bra pris! http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/tilbehor-pc-spill/CYBFLY5/cyborg-f-l-y-5-stick Men ble veldig i stuss når jeg så den bare hadde 50 hz, Tven skal bare brukes til Film,Tv titting, Netflix. Ingen gaming, Hva vil det si med 50 hz? er det laggy med det ? Er det en dårlig tv? Takk for svar Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Linken din viser frem en joystick den. Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Oisann! Haha, Beklager det: Her har du linken https://www.komplett.no/philips-58-uhd-led-smarttv-58pus680912/811198?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ventet med 4K TV. Ringte selv komplett under Black Friday salget om akkurat denne TVen, å den har absolutt ingen innganger som kan ta i mot 4K signaler fra en PC f,eks, så du sitter egentlig bare igjen med oppskalering fra full HD som eneste mulighet. Netflix sender jo noen serier i 4K men da med ganske lav bitrate(høyt komprimerte filmer/serier). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 HDMI 1.4 støtter 4k opp til 30 Hz. Som holder for alle filmer i det minste (som kjører 24 eller 23.976 bilder pr sek). Regner med ny blu-ray standard kommer neste år med støtte for 4K opp til 60Hz; og da vil nok HDMI 2.0 standarden benyttes helt ut. Så det kan potensielt være lurt å vente, _men_ man får fortsatt sett 4K materiale (om man har det) på dagens tv. Selv med dagens HD standard benytter man ikke mer enn 23.976/24/25 eller 30 bilder pr/sek. Selv om alt i dagens system kunne kjørt 1080p med 60 bilder/sek.... Disse 300 Hz, eller 1000 Hz er bare mellombilder som genereres ut fra de 23.976/24/25/30 fra kilden. Så egentlig uvensentlig. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Den eneste forskjellen jeg klarer å se på en 50 er at bildet "flimrer" litt, man ser nesten den lave oppdateringen. Hvite bilder er værst, kan få litt vondt i hode etter å ha lagt merke til det. Ellers så blir svarte figurer i tegnefilmer trappetrinn om det beveger seg sidelengs VS 100hz.+ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Ja. De teknikkene de har for å putte inn flere bilder osv... for å late som høyere oppdateringshastighet, funker jo absolutt til en viss grad. Så med en TV som har slike teknikker (alle som skryter av mer enn 60 Hz) vil nok i de fleste tilfeller se litt bedre ut. Men noe kritisk er det ikke. Du får bare 60 Hz eller mindre fra hvilken som helst kilde. Endret 17. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Den eneste forskjellen jeg klarer å se på en 50 er at bildet "flimrer" litt, man ser nesten den lave oppdateringen. Hvite bilder er værst, kan få litt vondt i hode etter å ha lagt merke til det. Ellers så blir svarte figurer i tegnefilmer trappetrinn om det beveger seg sidelengs VS 100hz.+ Flimrer på en LCD/LED TV? Det har nå ikke jeg noen gang sett, du tenker kanskje på de gamle CRT TVene, der så jeg at det flimret visst TVen var 50Hz. Min LCD TV er "kun" 50Hz å jeg har aldri opplevd noe flimmer, etterslep eller noe annet negativt i forhold til min mors TV som er 100Hz. Når det kommer til spill, så hadde jeg nok gått for en TV med høyere Hz, men til vanlig TV og film bruk klarer jeg meg lenge med 50Hz. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Det er kanskje ekstra synlig på 60"+ og 50hz. Selv om tvene jukser opp så er det forskjell om selve panelet fysisk er 50/100 eller 200 osv i "ekte hz" før det jukser opp. Når butikkene viser mønster på alle tvene som flytter seg likt på alle så ser man lett hvilke som skiller seg ut, juks eller ikke. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Støtter war her. Stikk innom nærmeste Expert og sammenlign 55lb561 50Hz/dårlig bildebehandling med 55lb630 100Hz/grei bildebehandling og 55lb670 200Hz/god bildebehandling, så vil du veldig fort se at den første er elendig på bilder med bevegelse, og forskjelligforskjellen opp til 100Hz er enorm. Forskjellen fra 100 til 200 er langt i fra like påtrengende, men synlig ved sammenligning. 1 Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Så egentelig så er 50 hz ikke så dårlig siden ingen ting kjører på mer en 60 hz? Så det går helt fint og kjøpe den tven uten og merke noe til noe flimring eller noe ? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Så egentelig så er 50 hz ikke så dårlig siden ingen ting kjører på mer en 60 hz? Så det går helt fint og kjøpe den tven uten og merke noe til noe flimring eller noe ? Det blir ikke flimmer på LCD-skjermer. Høyere oppdatering brukes til å lage "mellombilder" som gir glattere bevegelser (fiktivt forøvrig; men ser ganske ok ut - spesielt på sport eller filmer med høy hastighet og mye action). Noen få tv-skjermer har skikkelig støtte for 120Hz; og det er praktisk for FPS-spill og lignende. Endret 17. desember 2014 av TGB Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Dette er jo en UHD tv, VIl det si at det blir dårligere ? Selvom noen filmer kjører på 60 hz vil den 400Hz motion flower greien ''redde'' det lite du kan se på en måte Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Det blir nok epler og bananer og kan ikke sammenlignes særlig bra. Noen fokuserer på knivskarpt bilde ved lite bevegelse (UHD/4K), mens andre synes det er viktigere at bildet flyter bra og er skarpere under bevegelse. Ønsker du det beste fra begge verdener så må man nok forvente å betale en hel del. Dog, faktum er at du gjerne trenger 4K materiale for å utnytte 4K-TVer sitt bilde fullt ut, mens raske scener finner du over alt. Så sånn sett så vil nok de fleste kunne tjene på å ha en god TV ved bevegelse, da du får nytte for det i langt flere situasjoner. MEN, personlig så blir jeg mer imponert og bryr meg mer når det er lite bevegelse i et bilde, enn omvendt. Så her må man nesten se selv og bestemme seg. (ingen fasit) Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Men er det så stor forskejll på 100hz og 50 hz? Nå ? Tenker på tv titting og film mest. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) I praksis kommer det helt ann på hva de mener med 100 Hz. Det er ikke likt over forskjellige produsenter eller modeller hva de mener med 100 Hz. For faktum er at det altså bare er 24Hz, 30 Hz, 50 Hz eller 60 Hz som er hvor mange individuelle/reelle bilder den faktisk kan oppdatere. Alt over det er en vag suppe av forskjellige kreative tolkninger fra deres side (har sett noen grove tabeller for hva de forskjellige ofte mener). Selv om det kan godt hende det er over 100-200 Hz hvor de virkelig tar av å blir skikkelig kreative. Noen ganger multipliserer de teknikkene med hverandre og får heeelt ville tall. Og når det til syvende og sist er mange parametere som også påvirker kvaliteten med bevegelse i bildet, som f.eks hvor raskt pikslene klarer å bytte for hver endring (responstiden), hvor mye tid bildeprosessoren (input-lag) bruker osv... Som man på TVer mer eller mindre aldri får oppgitt. Ja, da går det knapt an å gjette seg til overhode. Dog, det finnes sikkert de som jobber i butikk her, som kan si hvilke modeller de mener er gode på bevegelse. Du må nesten se selv om synes det er forskjell. Har erfaring med at det for hvermandsen er liten forskjell. Endret 17. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Men hva vil det og si og ha 400Hz Motion Flow ( noe sånt) ? hjelper det bilde kvaliteten Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) http://www.rtings.com/info/fake-refresh-rates-samsung-clear-motion-rate-vs-sony-motionflow-vs-lg-trumotion Ifølge tabellen betyr 400Hz motionflow at panelet er 100Hz samtidig som at bakgrunnsbelysningen blinker 2 ganger (tipper jeg). At panelet er 100Hz mener de nok da betyr at den putter inn et ekstra bilde. Enten kopi av det forrige, eller hva den tror kommer neste gang. Slik vil en sony-TV med motionflow utføre fremvisningen: -Ekte bilde -Blink i bakgrunnsbelysningen -falskt bilde/kopi av det forrige -blink -Ekte bilde Osv... Uten mye erfaring av hva som ser best ut her synes jeg det virker rimelig greit og en fin kombo. Hvor bra det funker vil komme litt ann på hvilken modell det er du nå snakker om. Er man heldig finnes det tester som kan si noe mer håndfast om den aktuelle modellen. Endret 17. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Hvis jeg skjønner det riktig er det forskjell mellom 'ekte hz', som finnes i 50, 100 og kanksje 200hz, Og 'fake' hz, men navn som: Samsung-clear motion, Sony- Motion flow, LG-Moiton Clarity og Panasonic-Back light blinking...stemmer det? Hva er bedre ekte 50 hz med fk fake 400hz (motion flow/clear motion osv.) eller ekte 100hz med fk 100hz motion flow osv..? Og hvorfor står det stort sett ingenting om tv en er ekte 50hz eller 100hz??? det står bare ....xxxhz motion flow, clear motion...? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Hvis jeg skjønner det riktig er det forskjell mellom 'ekte hz', som finnes i 50, 100 og kanksje 200hz, Og 'fake' hz, men navn som: Samsung-clear motion, Sony- Motion flow, LG-Moiton Clarity og Panasonic-Back light blinking...stemmer det? Hva er bedre ekte 50 hz med fk fake 400hz (motion flow/clear motion osv.) eller ekte 100hz med fk 100hz motion flow osv..? Og hvorfor står det stort sett ingenting om tv en er ekte 50hz eller 100hz??? det står bare ....xxxhz motion flow, clear motion...? Panalet tegner opp like mange bilder som er spesifisert i "clear-motion" spesifikasjonene. Men mistenker det hele henger sammen med kost av prosessor som håndterer input med slike oppdateringsrater på f.eks 200Hz. Skal man ha brutal prosessering så koster det fort x antall ganger mer. Folk er ikke villig til å betale for dette. Det mystiske er at det ikke tilbys for en høyere kost for de som måtte ønske det. Edit: Hadde de bare klint inn en billig Intel i3 prosessor i stedenfor det egneproduserte skrotet alle bruker; så hadde man hatt prosesseringskraft i massevis og ikke minst slupper å få utdatert prosessor 6 måneder etter kjøp. Prosessorene som brukes i tvene i dag koster et par 10'ere å lage; en intel i3 for produsent koster fort opp mot 600-800. Endret 30. desember 2014 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå