DagErlend Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hei Har gått til innkjøp av projektor og chromecast som jeg tenkte jeg skulle bruke til og streame (lovlig) fotballkamper. Yamaha recieveren jeg har, har en 2 til 1 hdmi switch, og jeg koblet da chromecasten i hdmi 1, og projektoren i hdmi out. Kobler opp og får bilde uten problemer. Alt fungerer bortsett fra at lyden blir sendt igjennom switchen og til høytaleren på projektoren, mens 5.1 surround høytalerene som er koblet til yamaha recieveren er lydløs. Har sett på manualen uten og finne noen god løsning, og spør derfor her. Er det noe som ikke er kompatibelt her, eller burde dette funke? Takker på forhånd. Dag Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Tipper problemet er innstillingen for formatet på lyden på gjeldende inngang. Hvis den står f.eks. er satt opp til 5.1 og blir matet med stereo, så kan det bli stille. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Hei og takker for svar. Har nå prøvd igjennom alle lyd instillinger og problemet vedvarer. Hjelper ikke med verken stereo eller noen av surround instillingene. Det virker som om det er en eller annen instilling som ber reciveren kjøre all lyd gjennom. Skjønner ikke helt dette, får ta en runde på det i morgen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvilken Yamaha du har hadde hjulpet, for da kunne vi slått opp i manualen selv. Regner med Yamahaen har blitt satt opp til pass through på lyden fra HDMI, de fleste forsterkere har denne funksjonen både for lyd og bilde. Men skal som regel kun brukes på bilde delen. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 24. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) Hei, gjennoppliver denne da jeg ser det er ett svar jeg ikke har fått med meg. Recieveren er av typen Yamaha RX-V363 Link til manual: http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=usa.yamaha.com&product_id=771846 Endret 24. mars 2015 av DagErlend Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) Litt kjedelig, men du må enkelt og greit ha ny forsterker. Side 14 i manualen du linket til, øverst i firkanten så står det at den kun ruter lyden videre. Audio signals input at the HDMI jack are not output from any speaker terminals but output from the connected video monitor. To enjoy the sound from speakers connected to this unit, –make an analog or digital connection besides the HDMI connection (see page 16). –mute the volume of the connected video monitor Forsterkeren din er av den gamle typen som kom med kun HDMI switching, at man bare fikk byttet mellom dem for video utgangen, og ikke henter ut lyd av HDMI tilkoblingen. Du må da bruke en annen digital inngang eller analog. Men siden Chromecast ikke støtter dette, så er det enkleste en nyere forsterker. Det skal finnes duppedingser som splitter ut lyd av HDMI signalet. Men du får så mye mer for pengene med en nyere forsterker i forhold til det du har. Selv for ikke veldig mye penger. Slik er det ofte dessverre med produsenter som skal være tidlig ute med ting, uten å ta med alt. Dette var nokså vanlig rett etter HDMI kom på forsterkere i den klassen som din ligger i. Endret 24. mars 2015 av AndersT2 Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 24. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2015 Jaja, litt kjedelig men sånn er det. Takk for hjelpen i vertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå