N O R E G Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hei, lastet ned SpeedFan i dag, og når jeg nå overvåker kjernene ser jeg at de to jobber helt forskjellig: Den jobber jevnt i kanskje to minutter. så jobber den like ujevnt som bilde i kanskje 10 min. osv osv. Har ikke endret noe i taskmanager, i forhold til cores og alt det der. Noen som har en løsning eller er bare pcen sliten? CPU'en er: Intel Pentium T4300 @ 2.10 ghz" -Takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Det er programmer som kjører i bakgrunnen som i stor grad styrer hvor mye kjernene belastes. Hvordan forventer du at kjernene skal jobbe, og hvorfor? Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg vet ikke Firventer liksom at siden alle programmer er satt til å jobbe på alle cores at det er mindre forskjell enn 8% og 78%... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Det er ikke så enkelt som at begge kjerner jobber like mye hver, selv nå i 2014(2015) Et enkelt program tar ofte kun i bruk en kjerne. Det er både fordeler og ulemper med dette. Fordel fordi da har du datakraft til gode for andre ting mens maskinen jobber. Ulempe for det tar lengre tid for maskinen å bli ferdig. Større programmer som bilde og videoredigering bruker ofte flere kjerner. Grunnen til at det er slik er fordi det krever litt programmering for å implementere bruk av flerkjerne og ikke alle programmer trenger dette. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Kanskje det ikke er korteste veien, men raskeste. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå