rublings Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Har slitt med dette i kanskje 2 år nå, men jeg har ikke kunnskap til å gjøre noe med det. Problemet kommer når jeg forlater spill, spesifikt CS:GO. Dette har jeg kunnet leve med, men nå i det siste har det begynt å komme når jeg er midt i spillet og nå i dag også når jeg bare satt og surfet på nettet. Pcen er selvbygget og består av: HDD - SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MBDVD - SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACKSSD - SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLCCPU - INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVYGPU - GIGABYTE RADEON HD7870 OC WINDFORCE 2GB PCI-E DVI/HDMI/DPHovedkort - GIGABYTE GA-Z77-DS3H Z77 S-1155 ATXKabinett - FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 TITANPSU - CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSURAM - CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Jeg har også montert et lydkort etter jeg bygget maskinen, men jeg mener problemene var der før jeg monterte det. Det er iallefall et Xonar DX`7.1 kort. Det er ikke voldsomme tendenser til støv i maskinen, og jeg har også blåst den ren før uten endringer i blåskjerm problematikken. Jeg har forstått det slik at maskinen genererer såkalte "dump" filer, og jeg klarte å lokalisere en minidump-fil i windowsmappen, men vet ikke om det hjelper dere eller hvordan jeg kan laste den opp. Operativsystem er W7 64bit Ultimate øyelapp utgave. Håper inderlig på noe hjelp her inne da jeg føler meg helt maktesløs i denne situasjonen Edit: Kan også nevne at jeg har oppdatert drivere til "chipset" som jeg mener er hovedkort, samt GPU og lydkortet. Ingen endring. Endret 16. desember 2014 av rublings Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hva er det BSOD'en "sier"? Last også opp filen her om du kan så kan jeg se på den med et analyseprogramFilen ligger her btw: C:\Windows\Minidump Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Hadde helt glemt bort denne tråden. Enden på visa ble at jeg formaterte pcen. Bestemte meg for å prøve Win 8.1, og etter jeg formaterte har jeg ikke hatt noen BSOD. Kan vel tyde på korrupte drivere eller noe malware av noe slag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå