Gå til innhold

Recovery av partisjoner. Noen som har litt peil?

tankbug

Anbefalte innlegg

Her en dag forsvant mine 2 partisjoner som tilsammen utgjør 160 gig, altså hele harddisken. Den ene var på 100 gig, den andre på 60. Når jeg fyrer opp partition magic, sier den at den finner 2 "unallocated space"-deler på disken, en på 131 og en på 25 gig. Den sier også at disken kun er 130 meg storDette syntes jeg er rart, fordi jeg har hverken lekt med partisjonene eller noe program som går på harddisk-inndeling eller noe, de bare forsvant plutselig.

Active Undelete Demo sier at den finner en slettet partisjon på ca 50 gig, men kan ikke gjennopprette filer over 64k, bare opprette mapper og mindre filer.

PC Inspector File Recovery gir meg en boot sector feilmelding, og tror at 160-gigern er en 130-giger. Det finner heller ingen filer

Partition Magic sier at partisjonene ikke kan undeletes

Active Partition Recovery for DOS finner begge partisjoner med riktig størrelse og innhold, men når den sier at den skriver partisjonsinformasjonen tilbake på disken så kommer de ikke opp alikvel når jeg starter winXP. Den bruker sykt lang tid på å scanne også. Jeg kan skrive et image av partisjonene på en FAT-partisjon, slik at den lagrer alt innhold der, men jeg har ikke nok ledig plass på de andre diskene til å ta bakup på så mange gig.

Noen som vet jeg bør gjøre? Noen som har peil og har sett noe slikt før? Er det noe feil i MBR'n mon tro?Åssen kan slikt skje egentlig?Disken er ikke på vei til å dø, den er 7mnd gammel, brukes lite, kjøles aktivt og har ikke gitt meg problemer før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan forsvant disken da? Forkler litt nærmere. Har du prøvd fixboot.exe og fixmbr.exe i Recovery Console til XP? Går utifra at det var NTFS på partisjonene ? Uansett ville jeg tatt diskene til en annen maskin for å feilsøke videre derfra, så slipper du eventuell skade på disken. Derfra er det også lettere og flytte filer til en annen disk. Har du prøvd R-Studio ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...