Gå til innhold

Kjøp av gamingstol

Anbefalte innlegg

Hei
Vet det finnes noen gamingstol-tråder fra før, men ingen som var spesifikt hva jeg var ute etter :)

Det jeg lurer på er hva er den beste gamingstolen?
Ønsker helst ikke å bruke mer enn 1000-2000

Har sett endel på Arozzi og AKRacing sine.
Elkjøp selger Arozzi, og Netonnet er vell de som har best utvalg av slike stoler.
Arozzi Toretta er den jeg har sett mest på, og har prøvd den, men vet ikke helt hva jeg synest.
Så lurer på om det er noen her som har prøvd noen? Evt har selv, og kan fortelle hva de synest.

http://www.netonnet.no/art/data/gaming-og-spill/gamingstoler

Har også sett endel på AKRacing Premium, og denne virker veldig god. Noen som har testet? Og er det vært de nesten 1k mer enn Toretta?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært borti en stol som kan måle seg komfortmessig med en løsning uten bord men heller en tilbakelent liggestilling i sakkosekk med tastatur i fanget og skjermer lavt over gulvet.

Men jeg vil ikke anbefale det, kjøp heller en stol som er er vond å sitte på i lengden. Da er det lettere å styre tidsbruken :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på stoler sånn sett av de du spør om, jeg er litt på jakt etter en selv, men for guds skyld, ikke hør på det over her, man kjøper ikke en vond stol, da kan man like så godt bare sitte på gulvet.

Man må ha en god stol uansett hvor lite eller mye man sitter også riktig sitte stilling, hvis ikke så tar du livet av armer, skuldre, nakke, rygg etc.

Lenke til kommentar

Jeg har den AKRacing-stolen du linker til og synes den er veldig hard og ukomfortabel. Får vondt i ryggen dersom jeg sitter en hel dag på den uten å legge puter under.
Den er også veldig lav, så det er bare å glemme å bruke den til et vanlig bord.

Lenke til kommentar

Men hvor lav er de akracing stolene på sitt høyeste?

Av mangel på legetimt måleutstyr kan jeg si at den høyeste sittestillingen på stolen er ca like høyt som splinten sitter på et vanlig pulverapparat, eller i underkant av et liggende pluss et stående A4-ark om du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har disse stolene også, hvordan er de?

Eneste som er ultramega teit er at de ikke sender til Norge, de sender vel ikke til land utafor EU eller noe.

http://www.needforseat.de/eu_english/index.php

Men det er nok en type stol du ville fort fått vondt å sitte i trur jeg.. bedre med noe med litt mer polstring :)

Så lenge man slipper å sitte i direkte kontakt med metall/tre ramma så er det polstring godt nok, men de ser nå ok ut også ser man i tversnitt at de ser relativt greit polstra ut, men ikke veit jeg, fins det i det hele tatt noen bra stol reviews?

Har hatt den blå jysk stolen, snertinge, og man satt sitte puta fort ned så man burde ha en pute som er litt hard men fortsatt mjuk, litt artig at den koster 750kr når den i fysisk butikk kosta 650kr for en måned siden lol.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan kjøpe stoler uprøvd. Prøvesitting er et must!

Helt sant. Det blir ikke gjort igjen, for å si det mildt.

Setehøyden på AKRacing-stolen er 46cm på det laveste, og 47cm på det høyeste.

Men om du er feit i ræva eller har noe mellom beina er det bredden som kommer til å gjøre mest vondt med den stolen.

Lenke til kommentar

Du har disse stolene også, hvordan er de?

Eneste som er ultramega teit er at de ikke sender til Norge, de sender vel ikke til land utafor EU eller noe.

http://www.needforseat.de/eu_english/index.php

Men det er nok en type stol du ville fort fått vondt å sitte i trur jeg.. bedre med noe med litt mer polstring :)

Så lenge man slipper å sitte i direkte kontakt med metall/tre ramma så er det polstring godt nok, men de ser nå ok ut også ser man i tversnitt at de ser relativt greit polstra ut, men ikke veit jeg, fins det i det hele tatt noen bra stol reviews?

Har hatt den blå jysk stolen, snertinge, og man satt sitte puta fort ned så man burde ha en pute som er litt hard men fortsatt mjuk, litt artig at den koster 750kr når den i fysisk butikk kosta 650kr for en måned siden lol.

Du kan ikke si at du får en god stol som du kan sitte i flere timer om dagen til under 1000kr.. for det finnes ikke.. så lenge du ikke er i kontakt med ramma så er det godt nok? er nok mye mer som skal til om du skal ha en god stol.

Men nå er det jo snakk om billigstol, så da er nok jysk veien å gå..

Lenke til kommentar

"Gamingstol" faktisk..

Når jeg var liten spilte man dataspill med datamaskiner, datamus (PS/2 med filtmusematte) og datatastatur. Man satt på en sittestol, hadde på seg høretelefoner og stirret på en IBM crt-skjerm.

Nå må man ha gamingrigg med gamingtastatur, gamingmus (/m gamingmusematte), gamingheadset, gamingskjerm og tydeligvis en gamingstol. Jeg er spent på hva det neste blir...

Ingen som føler seg lurt enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...