Gå til innhold

Anmerkning vekting 10 - For drøy?

tss141

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle skrive denne posten, så det ble her.

Jeg går da i 10.klasse. Meg og en annen i klassen satte på mobilen i timen uten lov, og chattet i en facebook samtale med noen andre i klassen.
Vi tok så hvert vårt bilde ut i klasserommet, der vi fikk med læreren på de 2 bildene vi tok.

Bildet ble lagt ut på chatten vi hadde med ca 10 personer i, og det ble ikke sett av noen andre enn dem.

(bildet ble tatt bakfra og det var ikke mulighet for å se hvem det var uten å kjenne han)

Jeg kan ikke vise bildet, men jeg kan vise lignende bilde
Bildet vi la ut i samtalen kan sammenlignes med dette bildet
(hvordan man så læreren og avstand)

hqdefault.jpg

(Google bilder)

Dette ble det store konsekvenser ut av, og etter noen samtaler med lærer og rektor ble det bestemt at vi skulle få hver vår melding med hjem.

Vi har snakket med læreren, og han sa at han ikke ble såret av det, og at det gikk helt fint, og han var klar til å glemme saken.

Nå, snart 3 uker etterpå er det blitt satt en anmerkning i vekting 10, og begrunnelsen var mobbing og trakkasering av lærer.

For meg høres det veldig drøyt ut, og jeg er ikke den eneste som syntes det.

Kan jeg få høre hva dere syntes om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva "vekting 10" betyr, men begrunnelsen om mobbing/trakassering synes å være svak. Særdeles svak dersom læreren ikke selv har opplevd det slik.

Men det trengs vel neppe noen annen begrunnelse enn at du har begått et regelbrudd. Mobilen skal brukes til å filme nakne jenter i dusjen, og ikke påkledde lærere. Du har her vist dårlig dømmekraft og bør ta din straff som den litt barnslige skøyeren du tilsynelatende er. Men, som sagt, synes jeg begrunnelsen var tvilsom dersom din redegjørelse her er riktig. Jeg lurer også på hvorfor du ikke har forklart hvorfor du tok et bilde når du visste dette ikke var tillatt?

Lenke til kommentar

Aner ikke hva "vekting 10" betyr, men begrunnelsen om mobbing/trakassering synes å være svak. Særdeles svak dersom læreren ikke selv har opplevd det slik.

Men det trengs vel neppe noen annen begrunnelse enn at du har begått et regelbrudd. Mobilen skal brukes til å filme nakne jenter i dusjen, og ikke påkledde lærere. Du har her vist dårlig dømmekraft og bør ta din straff som den litt barnslige skøyeren du tilsynelatende er. Men, som sagt, synes jeg begrunnelsen var tvilsom dersom din redegjørelse her er riktig. Jeg lurer også på hvorfor du ikke har forklart hvorfor du tok et bilde når du visste dette ikke var tillatt?

Beklager at jeg var dårlig med å forklare vekting 10. Skalaen går fra 1-10 der 10 er værst.

Jeg godtar straff for mobil i timen, men det er bare en vekting 1, og tittelen inneholder "For drøyt".

Da tenker jeg at det var en veldig stor straff, og det burde vært litt mildere.

Men takk som sier hva du syntes da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...