jefo Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 hei er det noen som kan hjelpe meg med ett problem . ang koble tv med program kort i tv til forsterkeren min .....alt virket perfekt når jeg brukte boks med kort i . men så kjøpte jeg meg kortholder å satte kortet i tv min samsung tv alt virker perfekt der . men hvordan skall jeg sette hdmi kablene til forsterkeren min det er en onkyo forholdsvis ny med det meste på av hdmi wifi å blåtann ..er det noen som har peiling her ..venter på svar takker Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Kan du ikke lese korrektur på innlegget ditt, så det blir lettere å lese? Stor forbokstav i setninger, avsnitt, generell tegnsetting... Du sier ikke engang modellnummeret på utstyret ditt, bare produsenten. Det er dog mulig at TVen din kan kobles til forsterkeren via HDMI1-kontakten. Ikke alle TVer kan dette. Min gamle LG kan ikke. Jeg vet dette fordi jeg lurte på det samme som deg, og fikk svar på forumet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Fra Wikipedia: ARCHDMI 1.4 introduces a feature called ARC (Audio Return Channel) among other features.[50][51][80] Like HEC, the ARC feature, this feature use two pins from the connector: a previously unused pin and the hot plug detect pin.[80][81] ARC is an audio link meant to replace other cables between the TV and the A/V receiver or speaker system.[50] This direction is used when the TV is the one that generates or receives the video stream instead of the other equipment.[50] A typical case is the running of an app on a smart TV such as Netflix, but reproduction of audio is handled by the other equipment.[50] Without ARC, the audio output from the TV needs to be routed by another cable, typically TOS-Link or coax, into the speaker system.[50][82] http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI Sjekk om din TV støtter ARC. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hvis Tv-en din ikke støtter ARC, har den kanskje en optisk lydutgang du kan koble til forsterkeren? Lenke til kommentar
jefo Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Tv er en samsung UE 55 E S6 ....Forsterker er onkyo TX-NR 626 . Lenke til kommentar
jefo Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Kan du ikke lese korrektur på innlegget ditt, så det blir lettere å lese? Stor forbokstav i setninger, avsnitt, generell tegnsetting... Du sier ikke engang modellnummeret på utstyret ditt, bare produsenten. Det er dog mulig at TVen din kan kobles til forsterkeren via HDMI1-kontakten. Ikke alle TVer kan dette. Min gamle LG kan ikke. Jeg vet dette fordi jeg lurte på det samme som deg, og fikk svar på forumet. Tv er en samsung UE 55 E S6 Forsterker er onkyo TX-NR 626 . Lenke til kommentar
jefo Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 NEI VAR IKKE NOEN SOM HADDE NOE PEILING PÅ DETTE Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hvor raskt forventer du egentlig svar? Du har jo enda ikke klart å oppgi korrekt betegnelse på TV. Mangler tre siffer; UE55ES6xxx. Et tips er å koble bruke HDMI 2 på TV fordi det pleier å være HDMI 2 hos Samsung som støtter ARC. Lenke til kommentar
jefo Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Hvor raskt forventer du egentlig svar? Du har jo enda ikke klart å oppgi korrekt betegnelse på TV. Mangler tre siffer; UE55ES6xxx. Et tips er å koble bruke HDMI 2 på TV fordi det pleier å være HDMI 2 hos Samsung som støtter ARC. Hvor raskt forventer du egentlig svar? Du har jo enda ikke klart å oppgi korrekt betegnelse på TV. Mangler tre siffer; UE55ES6xxx. Et tips er å koble bruke HDMI 2 på TV fordi det pleier å være HDMI 2 hos Samsung som støtter ARC. UE55ES6005 der er det riktige .Prøvde HDMI2 gikk ikke det heller Lenke til kommentar
madzmerize Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg finner ingen info på UE55ES6005 hos samsung. Sikker på at produktnummeret er rett? -M Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Du må bruke ARC (Audio Return Channel); står vanligvis på baksiden av TV hvilken det er (vanligvis bare 1). Da sendes lydsignal tilbake til receiver (utgående hdmi fra receiver til tv); og man må selvsagt sette opp på receiver også. Om ikke TV eller forsterker støtter ARC (HDMI 1.4 om jeg ikke husker feil) så kan du bruke alternativ 2. Bruke optisk digital ut fra TV og inn på receiver; alterantivt er å bruke RCA (analog) utgang (en for høyre og en for venstre kanal) til receiver.... ulempen med den siste er at du ikke får glede av 5.1 lyd om du bruker det. Edit: HDMI 2 er ARC på min samsung TV; som påpekt tidligere i tråden. NB! bruk av ARC må settes opp både på TV og receiver. Endret 18. desember 2014 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå