Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell bærbar pc vil ikke starte!


Anbefalte innlegg

Har en 4-5 år gammel Dell inspiron N7010 bærbar pc. Den har fungert helt problemfritt i alle år, men nå plutselig får jeg ikke startet den opp. Det er ingen reaksjon i det hele tatt når jeg trykker på startknappen, annet enn at lampen for batteriet lyser blått i ett sekund. Holder jeg inne startknappen, starter den samme lampa vekselvis å blinke mellom rødt og blått. Har fått beskjed i ett halvt år at batteriet burde vært skiftet ut, men har ikke gjordt det. Kan det være det som er årsaken til oppstartsproblemet, at batteriet er helt dødt?

Har fått prøvd en annen strømkabel, men det var samme problemet med den, så det er ikke strømkabelen. Åpnet pcn i går og rensket opp i kjølevifta......der så det ikke så fint ut. Kan det være at pcn har gått varm og at noe har tatt skade, hva kan ha tatt skade i så fall? Håper noen har noen gode ideer om hva som kan være feilen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noko som helst lys på laptoppen, med batteri utkoblet og strømkabel i?

 

(er mulig ladekontakten er knekt av hovudkortet, har loddet på ein slik før)

Det er ikke konstant lys på laptoppen nei, når batteriet er tatt ut men strømkontakt i. Når jeg trykker på startknappen kommer et lite lysblink på den ene av "indikatorlampene" på kanten.

Lenke til kommentar

Hej Gunn Anitas

 

Prøv at dræn maskinen for strøm ved at holde power-knappen inde for 20 sekunder, Kør også en PSA, hvis muligt, for at teste maskinen for alle eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+power.

 

Såfremt du ikke kan køre testen, eller at der findes fejl under testen, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen. Du har jo muligvis lidt reklamationstid tilbage, og i såfald kan vi tage den ind på værksted.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hej Gunn Anitas

 

Prøv at dræn maskinen for strøm ved at holde power-knappen inde for 20 sekunder, Kør også en PSA, hvis muligt, for at teste maskinen for alle eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+power.

 

Såfremt du ikke kan køre testen, eller at der findes fejl under testen, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen. Du har jo muligvis lidt reklamationstid tilbage, og i såfald kan vi tage den ind på værksted.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Har drenet maskina for strøm og prøvd å kjøre PSA.........men ikke noe liv i maskina!

Lenke til kommentar

Hej Gunn Anitas

 

Umiddelbart frygter jeg at det er motherboard'et der er stået af, men der er lige en enkelt ting vi kan prøve før vi tager den ind på værksted.

 

Prøv at tage følgende dele ud af maskinen: batteri, RAM, HDD, & disk drevet. prøv herefter at start maskinen.

 

Kan den nu tænde, skal du isætte delene en af gangen, og derefter teste om den starter igen, indtil vi har lokaliseret en defekt del.

 

Du kan få hjælp & vejledning til hvordan de forskellige dele udtages & genindsættes i manualen: ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_inspiron_laptop/inspiron-17-n7010_service%20manual_no-no.pdf

 

såfremt maskinen slet ikke starter når disse dele er fjernet, er det næsten med sikkerhed motherboard eller processor der er problemet, og så skal vi have den ind på værksted.

 

Giv mig gerne en update når du har testet ovenstående.

 

På forhånd tak.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...