Betong Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Har en Sony Xperia Z2 Tablet. Går det å bruke en overgang fra USB til HDMI, for visning på en ekstern skjerm? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Det du trenger er et MHL-adapter. Da kan du speile skjermen til skjermen. MHL-adapter koster ikke mange kronene. Alternativ nr 2 er Chromecast. Da kan du gjøre dette trådløst, og dette fungerer stårlende! Chromecast finner du i "alle" elektrobutikker og koster ca kr 290,- Lenke til kommentar
Betong Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Har adapter, men får ikke opp noe på skjermen. Må det gjøres noe spesielt med innstillinger? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Du bruker selvfølgelig et originalt Sony adapter ? Edit: Z2 tablet støtter MHL 3.0 standarden. De har ikke standard accessory MHL til den enda. Man kan bruke Sonys IM750 for Z/Z1 . Eller man skal kunne bruke et hvilket som helst MHL 3.0 adapter forutsatt at det har usb power. Endret 16. desember 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg bruker kina-adapter, og det fungerer fint på min Tablet Z (1. gen) og Z1 (mobil). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Sony-Xperia-Tablet-Z2-is-the-First-to-Bundle-the-New-MHL-3-0-Standard Http://news.softpedia.com/news/Sony-Xperia-Tablet-Z2-is-the-First-to-Bundle-the-New-MHL-3-0-Standard-430420.shtml Endret 16. desember 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 det er jo også en fordel at TV'en eller recieveren som du prøver å koble til støtter MHL (vanligvis er dette bare på en av HDMI inngangene). Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hva er det du skal bruke det til? Som nevnt er Chromecast en genial løsning så lenge det finnes wifi du kan koble deg på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Jeg har Apple-TV som brukes for å streame og speile fra iPhone og iPad. Finnes det muligheter for å gjøre det samme fra min Z2? Eller må jeg kjøpe en Chromecast også. Bruker dette for apper som ikke finnes på Apple-TV, som HBO. Endret 16. desember 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Ja det er visst det. https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z2/streaming-to-apple-tv/td-p/779367 Beste om du hadde hatt TV som tar miracast direkte da. Lenke til kommentar
Betong Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Problemet løst, adapteren må jo ha ekstern strøm Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Ha ha. Det var så enkelt ja. Godt det løste seg! Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg har Apple-TV som brukes for å streame og speile fra iPhone og iPad. Finnes det muligheter for å gjøre det samme fra min Z2? Eller må jeg kjøpe en Chromecast også. Bruker dette for apper som ikke finnes på Apple-TV, som HBO. Jeg bruker AllCast fra min Galaxy NotePro 12 til AppleTV. Funker meget bra. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Kjøpte et slikt brett til madammen til jul. Vi sliter med at det må trykkes hardt for å få registrert berøringer på skjermen. *trykk* *trykk* *TRYKK*... hele tiden. Veldig skuffet over dette brettet. Tror vi kommer til å benytte angreretten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Mitt første generasjons Tablet Z hadde en tendens til å trykke av seg selv. Vet ikke hva som er verst. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Kjøpte et slikt brett til madammen til jul. Vi sliter med at det må trykkes hardt for å få registrert berøringer på skjermen. *trykk* *trykk* *TRYKK*... hele tiden. Veldig skuffet over dette brettet. Tror vi kommer til å benytte angreretten. Da er det feil med ditt brett, smudere og responsivt brett skal du lete lenge etter. Har du kjørt siste oppdatering? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Bare velstand her. Jeg er misunnelig ... (har Note 10.1 fra 2012) Har dere antatt av plastikk belegget/beskyttelsen. Det er kapasivt og ikke trykk sensitivt. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Jepp og jepp. Vi mangler et godt ord for engelske tap på norsk. Googlet og fant ut at er et kjent problem med skjermen til Sony, som muligens ble bedret med software-oppdatering. Jeg var på siste dagen av Elkjøps returrett, så jeg safet og byttet til et Samsung-brett. Jeg får heller gi Sony en ny sjanse i fremtiden! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Jepp og jepp. Vi mangler et godt ord for engelske tap på norsk. Googlet og fant ut at er et kjent problem med skjermen til Sony, som muligens ble bedret med software-oppdatering. Jeg var på siste dagen av Elkjøps returrett, så jeg safet og byttet til et Samsung-brett. Jeg får heller gi Sony en ny sjanse i fremtiden! Og viklet Samsung brett valgte du? Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Tab S 10.5. To hundre kroner mer og 16GB lagringsplass mindre, men skjermen er uproblematisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå