Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Da starter jeg på isotretinoin orifarm

Yob tvaya mat'

Anbefalte innlegg

Heisann! Idag etter 3 år med ønske om isotretinoin fikk jeg endlig hentet ut de jævla kapselene fra apoteket :) Om det er ønskelig kan jeg oppdatere en gang i uken eller noe? om moderatorene tillater det da, men jeg vet folk vil se fremgangen på folk som behandles av isotretinoin siden det er mye omtale og snakk om bivirkninger osv. Men ja, da tok jeg hvertfall min første kapsel i dag. så skal jeg ta to i morgen også annenhver dag går det sånn. 1 kapsel ene dagen og 2 den andre.

slik ser det ut akkurat nå ved oppstart:

post-132517-0-06044900-1418733315_thumb.jpg

Preparater jeg har prøvd før uten mye hjelp:

Basiron

Clearasil

Differin (resept)

Epiduo + dalacin (resept)

Abarela gel (resept)

og nå: Isotretinoin orifarm (roaccutan) (resept såklart)

Endret av Yob tvaya mat'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til da :) Har hørt at de er veldig skadelige siden man blir så og si tvunget til å ta abort om prevensjon skulle svikte under denne kuren på grunn av store skader på foster. Heldigvis for deg er du ikke kvinne nå da :p
Men jeg har også hørt at folk har blitt mye bedre av dem.

Håper det går bra :)

Jeg går selv på en hard kur i 6 mnd nå, men mot en annen sykdom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ganske fri for kviser i ansiktet utenom i panna. Der er det en del, noen som har erfart dette? Å få MER kviser av iso? Ironisk...

Jeg tror det er ganske vanlig at det blir verre før det blir bedre - det kan til og med være det er i listen med bivirkninger?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har gått på det siden midten av desember nå. Bivirkninger:

- hyppig neseblod og tørre slimhinner (kun to første mnd)

-tørr i ansiktet

-litt utslett i ny og ne på armene

Har merket sykt bedring i ansiktet, ingen ved nesa, haken, kinnene eller noe, men er fortsatt litt i pannen. Noen andre som har erfart det? Plager med så supplerer med noe epiduo + dalacin keg hadde liggende fra før, selv om dette ikke er anbefalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

35 dager igjen av behandling. Hva tror dere?

Ser da veldig bra ut?? Gikk selv på en slik hestekur uten at jeg husker navnet i slutten av tenårene eller noe slikt. Ble veldig bra men ikke helbredet. Fortsatt litt kviser, men ingenting ift før!

Takk, godt å høre! Åja, det kan jo være isotretinoin. Den er HARD. Den sterkeste man får mot kviser i Norge gjennom lege vil jeg tro? Har vert utrolig plagsomt med kløe, rennende neseblod, snufsing og snørr og utslett overalt. Men skal holde ut de siste ukene nå :)

Lenke til kommentar

Ja det er godt mulig! Gikk til en hudlege og ble fulgt opp jevnlig utover kuren. Ble på en måte "helbredet" da det ikke kom tilbake slik som alle de andre tingene jeg hadde hatt. Men som sagt en blir ikke kvitt alt, men en blir mer "normal" om en kan si det slik:p det er iallefall min erfaring. Jeg har dog arrene igjen som jo er litt irriterende men igjen greit da man kan huske på hvor kjipt det var når det sto på som verst og vær glad for hvordan det er i dag:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...