crazypower Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg har en harddisk som jeg vil slette alt på må jeg ha windows cden for å slette alt på disken eller er den noen form for program eller egenskaper windows har sånn at jeg kan få slettet alt på disken? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Du kan formatere den ja, har du hørt om google? Du finner utallige tråder på forumet her, youtube videoer og guides med bilder. Lenke til kommentar
crazypower Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Fant bare relatert med cder ikke noe mer, men kan ta en titt på youtube og se om jeg finner noe der. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hvis du gir mer info kan jeg nok finne en. Har du flere harddisker i pc'en? Er OS installert på disken du vil formatere? Skal du reinstallere ny windows etterpå? Lenke til kommentar
crazypower Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Nei skal bare slette alt på en intern disk i pcen og skal ikke instalere os fordi det har jeg allerde på maskinen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Nei skal bare slette alt på en intern disk i pcen og skal ikke instalere os fordi det har jeg allerde på maskinen. Hvis disken ikke er OS disken kan du bare gå på min datamaskin -> høyreklikk og formatere den. Lenke til kommentar
crazypower Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Ok, da tester jeg det ut senere i dag når jeg komme hjem Lenke til kommentar
Faller Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville brukt et program som f. eks Eraser. Dinside.no har skrevet om det. En enkel formatering vil ikke hjelpe da den ikke nødvendigvis sletter innholdet, men sier til operativsystemet om at det aktuelle området kan overskrives. Mvh Faller Lenke til kommentar
crazypower Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Takk for hjelpen jeg fikk fikset det i går så nå er disken klar for bruk Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Da lurer jeg på hva du gjorde? Hvis du bare formaterte disken vil en potensiell kjøper kunne finne informasjonen du hadde på harddisken og gjenopprette den uten særlig store problemer. Jeg ville definitivt brukt Eraser eller annet sletteverktøy for å være sikker på at det som fantes på disken blir uleselig for neste person som tar i bruk akkurat den disken. Mvh Faller Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Det er faktisk mulig å slette data for godt uten sletteverktøy. Alle nyere Windows (fra og med Vista) vil overskrive alle sektorer på partisjonen hvis man velger 'full format'. Gjenoppretting er da helt umulig. Lenke til kommentar
crazypower Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Da lurer jeg på hva du gjorde? Hvis du bare formaterte disken vil en potensiell kjøper kunne finne informasjonen du hadde på harddisken og gjenopprette den uten særlig store problemer. Jeg ville definitivt brukt Eraser eller annet sletteverktøy for å være sikker på at det som fantes på disken blir uleselig for neste person som tar i bruk akkurat den disken. Mvh Faller Jeg bruker disken selv så er ingen andre som skal bruke den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå