squaddie Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg har en gammel 3.5 HDD liggende hvor jeg gjerne skulle fått hentet ut et par dokumenter samt sjekke hva annet jeg har der. Finnes det en måte å gjøre det på? Den tilhørte min gamle maskin. Er det bare å plugge den i min nåværende PC eller finnes det lesere hvor jeg bare kan plugge i HDD'en også få tilgang til den derfra..? Beklager for et fjernt og rart spørsmål, men men... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Så lenge du får kobla den til maskina så er det bare å koble den til og hente ut det du skal. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Men om jeg gjør det, så må jeg ta ut den ene disken jeg allerede har koblet til, og på den er det Windows... hvilke alternativer har jeg da..? Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Du kan alltids ta å kjøpe noe tilsvarende som denne, så kan du koble den til via usb. https://www.komplett.no/sunswayst-lab-usb-20-til-idesata/344906 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Du har bare én disk og ikke en eneste ledig SATA-port? Det hørtes rart ut. Vanligvis er det 4-8 SATA-porter på hovedkortet så det er bare å koble til SATA og power. Mangler du power-ledning så finnes det splittere som gjør at 1 blir til flere så du får power til begge diskene. Hvis det er plassmangel i kabinettet det står på så går det fint å kjøre disken liggende på gulvet eller på en stabel bøker for anledningen. Dette rydder du bare bort etter at overføringen er ferdig. Skulle det fortsatt være et problem så finnes det eksterne diskkabinetter og adaptere som den linket over her. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Men om jeg gjør det, så må jeg ta ut den ene disken jeg allerede har koblet til, og på den er det Windows... hvilke alternativer har jeg da..? Er det laptop eller stasjonær maskin? Jeg tar utgangspunkt i en stasjonær maskin når annet ikke blir nevnt. Men er jo bare å prøve seg med den greia som er linka over her, men har du stasjonær maskin så er det bare frem med en strøm og sata kabel, koble i også tut å kjør å ta ut det du vil ha. Og det er ikke noe problem å koble en anna disk med ett anna eller samme operativ system til en maskin med en anna disk med operativ system på, den vil bare oppføre seg som en vanlig harddisk. Endret 16. desember 2014 av meg0709 Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Glemte vel å nevne en veeesentlig viktig sak; har en 3.5 IDE disk.... Ingen SATA-disk... Takker for noen gode innspill også! Endret 16. desember 2014 av squaddie Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 lain har svaret, har selv en liggende. Kjekt å ha. Men kan jeg spørre om noe, ide er gammelt er doc det samme? Brukt du så lange tid for å finne det ut Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå