Gå til innhold

Easypc; den mest useriøse kundebehandlingen!

Anbefalte innlegg

For litt over et år siden kjøpte jeg meg et nytt skjermkort fra easypc. Jeg satte det i, og det fungerte som det skulle. Men for et par uker siden slo dataen seg plutselig av, og jeg fant ut at kortet hadde gått. Veit ikke hvorfor, for jeg har ikke overklokket noe, og heller ikke fiklet noe med det sia jeg satte det inn for over et år siden. Jeg satt bare på internett, og plutselig slo dataen seg av.

Poenget mitt er at jeg sendte en mail til [email protected], slik de ber meg gjøre i slike spørsmål. Når en uke hadde gått hadde jeg ennå ikke fått noe svar på mailen, så jeg sendte en etterlysning. Et par dager etter sendte jeg en til, og den dag i dag har jeg ikke hørt et kvidder!!! Utrolig dårlig kundebehandlig!!

Så jeg lurer på om noen andre har liknende erfaringer, og hva jeg eventuellt kan gjøre? Det finnes jo ikke noe telefonnummer jeg kan nå dem på heller. Funker ingenting, ringer jeg til Forbrukerombudet! Kortet har jo tre års garanti....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ennå ikke har fått tak i de, kan du jo kanskje prøve å sende en mail direkte til leverandøren creative, asus etc. Nå har ikke du sagt hvilket merke skjermkortet ditt er, men regner med det blir greiere å ta det på denne måten dersom easypc ikke svarer deg.

Lenke til kommentar

jeg sier meg enig i det Jan Roger sier.

Forøvrig så mener jeg og ha hørt en gang at han som driver EasyPC en gang solgte datamaskiner i en skinnforetning eller noe før han begynte med dette.

Forteller vel egentlig litt om hvor seriøst det er :(

Lenke til kommentar
2000:

--------------------------------------------------------------------------------

Navn:

TOM HENRIK JACOBSEN

Fødselsår:

1975

Postadresse:

7029 TRONDHEIM

Skattekommune:

TRONDHEIM

Formue: 53000

Inntekt: 230800

Skatt: 69939

2001:

--------------------------------------------------------------------------------

Navn:

TOM HENRIK JACOBSEN

Fødselsår:

1975

Postadresse:

7029 TRONDHEIM

Skattekommune:

TRONDHEIM

Formue: 0

Inntekt: 84900

Skatt: 34384

2002:

Navn:

TOM HENRIK JACOBSEN

Fødselsår:

1975

Postadresse:

7029 TRONDHEIM

Skattekommune:

TRONDHEIM

Formue: 0

Inntekt: 3900

Skatt: 6840

Dette var ikke så sprekt?!? :roll:

Lenke til kommentar

Finn frem serienr. og kontakt enten hovedimportøren i Norge, eller leverandøre direkte. De har uansett plikt til å yten en viss garanti, men IKKE den samme som beskrevet i Norges lover. Desverre begrenser ofte internasjonale garantier seg til ca. 1 år, om det da ikke er snakk om Ultra Super Duper Enterprise-versjoner av utstyr. som er leverandørens prestisjeutstyr, som de da gir 2,3,4 5 ja til og med Life Long Warranty på.

Dette skal du enten finne i dokumentasjonen til produktet, ofte vedlagt som eget warranty statement. Desverre er det også ofte slikt at denne garantien kun forlenges, eller trer i kraft i det hele tatt, dersom man registrerer produktet sitt hos leverandøres hjemmesider. Derfor er det greit å gjøre dette så snart man har kjøpt noe nytt, for hvem i huleste tenker vel på slikt etter et par uker?

Hvis ikke du kommer noen vei med produsenten, så har du jo selvsagt det juridiske på din side. Minimumsgaranti i Norge er 2 år, 3 å eller 5 år, avhengig av hvor lenge tingene er ment å vare. Et grafikkort er minst ment å vare 2 år.

Men så spørs det om du gidder å bruke tid og penger på å forfølge en gjøk, som sikkert ikke har penger, og som sikkert har en haug med kreditorer som er både sintere og sterkere enn deg. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt varer fra dette firma en gang, aldri mer. Varene kom ikke på flere måneder pga en vare ikke kom på lager. Stadig vekk lovte de at varene skulle blir sendt på gitte datoer, men de kom aldri. Til slutt fikk jeg varene, men slikt orker jeg ikke en gang til, selv om prisen var ok.

Lenke til kommentar
Bedriften har eksistert i et drøyt år, har 13 betalingsanmerkninger, en stor del av disse uoppgjorte. De to ferskeste inkassosakene er kun 2 måneder gamle.

Hvor klarer du å finne disse opplysningene?

Tjenester som f.eks www.lindorffd.com gir svar på sånt... men det koster penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...