PacAnimal Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Lå i 110 på E18 med mine under 1 måned gamle Goodyear Ultra Grip Ice 2 da det ene dekket plutselig eksploderte. En noe dramatisk stopp senere fant jeg ut at dekket hadde eksplodert flere steder på hver side, og var helt uskadet på kjøreflaten. Det har til og med noen "nydekknupper" igjen. Noen som har noen teori om hva som kan ha skjedd her?..og har jeg noen rettigheter overfor forhandler? Jeg kan jo bedyre at jeg ikke har drevet rallykjøring med en Toyota Yaris (det er ikke akkurat en leken bil), men det er vanskelig å bevise likevel. De andre dekkene ser 100% ut da, men jeg må innrømme at jeg er litt nervøs nå.All sølen er fra grøfta jeg havna i... Dekkene ble kjøpt og montert hos Johs Bjerke på Helsfyr. De har ikke noen garanti på siden sin, såvidt jeg kan se. Endret 16. desember 2014 av bolt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg har null peiling, men kan lufttrykket ha vært feil? Prøv å måle de andre dekkene om de er montert og fyllt hos samme forhandler. Men det beviser jo ikke hvorvidt alle ble fyllt likt. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg har null peiling, men kan lufttrykket ha vært feil? Prøv å måle de andre dekkene om de er montert og fyllt hos samme forhandler. Men det beviser jo ikke hvorvidt alle ble fyllt likt. De ble montert og fylt hos forhandleren, ja. Skal sjekke! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Noen dekkforhandlere er noe ivrige med pumpa. Fevik dekk her nede tror jeg bruker rundt 4 bar når de bytter dekk. Må alltid tappe ut en hel haug med luft etter å ha bytta dekk der. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Man må ALLTID sjekke lufttrykk etter å ha latt Johs Bjerke røre sakene. Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Dette synes jeg du bør klage på. Det er mye spesielle folk på dekksentere. Selv har jeg opplevd at noen jekket opp bilen på kanalen, og så brukte stålbærste på innsiden av felgene ved balansering. Aluminiumsfelgen så ikke ut etterpå. Endret 15. desember 2014 av fsva Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Selv om de ikke har garanti må de jo følge reklamasjonsretten man har? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2014 Klarte å forsove meg i dag, men skal måle lufttrykk i ettermiddag og ta med dekkene til Johs i morgen. Legger ut rapporter her. Om noen har noen eksempler på liknende saker, kom gjerne med erfaringer og tips Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Meld uansett ifra. Avtalen med Goodyear sier at de er pliktige til å melde fra om slike hendelser, så om det skulle være noe feil med dekket må de få vite om det. Om de overholder dette eller ikke er jo en annen sak, men de fleste er flinke til det, så de slipper å betale for det selv. Om ikke det er de som har gjort noe feil. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Trykket var rundt 2 bar i de andre dekkene. Det viser selvfølgelig ikke hva det var i det som eksploderte, men verdt å sjekke likevel. Stikker bort på Johs i lunsjen og hører hva de sier. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 De sa, som jeg vel egentlig hadde forventet, at når et dekk er så fillete er det umulig for dem å si om det er såkalt "ytre påvirkning" eller ikke som skadet dekket.Måtte betale for nytt dekk, men fikk i det minste montering og balansering av det nye dekket gratis. I tillegg sender de inn det gamle til Goodyear for vurdering. Om Goodyear skylder på dekket eller monteringen heller enn på meg og veien får jeg igjen pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå