igroofy Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hei! Batteriet slukes på min Sony xperia z1 compact, type utladet på 6t og android system/celle standby/skjerm er det som tar strøm(skjerm alt fra 20-50%). Telefonen er noen måneder gamel og dette skjedde ca likt som den siste oppdateringen. Har lest litt her og der en del folk som har hatt dette problemet, at strøm plutselig slukes på nye telefoner og at de ofte er varme. Min har og til tider vært ganske varm men husker spesielt godt en gang den var gloovarm(dette var vel og av de første gangene den slukte strøm. Ferdig ladet ved sengetid. La meg, våknet stod opp morgningen etter, og mobilen var varm og ca tom for strøm). Det jeg lurer på; er om jeg bare skal vente på neste oppdatering eller sende den på service? Jeg har kontaktet sony og fått standard svaret om back up, reperasjon og gjennopprette i Sony bridge. Dette hjalp så klart ikke. Og, jeg kjøpte telefonen opprinnelig i mars, hadde den etter en måned + på reperasjon i flere uker pga dekselet til USB lader var falt av(ergo ikke vanntett), og en måned etter dette ca begynte den å "klikke" og den var igjen på reperasjon i flere uker, fuktskade og jeg fikk ny telefon, den jeg har nå. Og så innimellom alt sammen med begge telefonen har jeg hatt små problemer og måttet resette telefonen. Jeg er gaaanske lei av å brukt 5000 på en telefon jeg har brukt lang tid uten og måtte bruke den gammle mobilen; knust, dårlig oppdatert, dårlig/utdatert kamera(kamera er en av de vitkige tingene for min del med telefon), tom for strøm etter 2t og touchen er helt slitt. Og så har jeg måttet legge til alt på telefonen på nytt 100 ganger, mistet bilder, notater osv. Generellt, mye stress. Derfor lurer jeg på om noen har "fixen" til dette velkjente problemet ? Eller om dette er noe som har med systemoppdateringene å gjøre og fikses ved neste utslipp, eller om det er noe med selve telefonen jeg fikk 2gangen og den _må_ på service? Vil ikke la være sende den inn og vente "for lenge etter feil er oppdaget", og vil ikke sende den inn om update er løsningen eller bare genrelt de resetter den igjen og problemet kommer tilbake/vedvarer. Jeg har helt sikkert skrevet ett innlegg lengere enn det som var nødvendig for å formiddle situasjonen =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå