Zeropoint Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Jeg har måttet oppgradere generelt alt på pc`en, og i etterkant sliter jeg litt med lyden. Uavhengig om det er i spill, film, Skype el, er det alltid boks lyd. Er akkurat som om jeg sitter inne i et 200 liters fat. Ekkoaktig drittlyd. Under samtale med headset via feks Skype er det akkurat som inboard mic (hvis dette er noe som fins) slår inn, da de jeg prater med kan høre vifta på pc`en. Hovedkortet er et MSI Z97 Gaming 7. Noen som har peiling på hva dette kommer av? Endret 15. desember 2014 av Zeropoint Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Kan være en "Enhancement" som er aktiv på lyd-instillingene dine. Se etter i første omgang: Høyre klikk på volum-ikonet i høyre hjørnet - Playback Devices - Speakers (eller din aktive enhet) - Properties - Enhancements. (Om du har norsk Windows, oversetter du selv? Om noe er haket av der, ved en feil, kan det fort gi en lydopplsevelse som ikke er spesielt velkommen =) Her er drivere til HK`et ditt, valgte Win8.1 for deg, men du velger selv OS; http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-7.html#down-driver&Win8.1 64 Kan jo prøve å installere drivere på nytt, avinstaller da de gamle først hvis det ikke er Windows sine drivere. Endret 15. desember 2014 av Nomen Nescio Lenke til kommentar
Zeropoint Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Kan være en "Enhancement" som er aktiv på lyd-instillingene dine. Se etter i første omgang: Høyre klikk på volum-ikonet i høyre hjørnet - Playback Devices - Speakers (eller din aktive enhet) - Properties - Enhancements. (Om du har norsk Windows, oversetter du selv? Om noe er haket av der, ved en feil, kan det fort gi en lydopplsevelse som ikke er spesielt velkommen =) Her er drivere til HK`et ditt, valgte Win8.1 for deg, men du velger selv OS; http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-7.html#down-driver&Win8.1 64 Kan jo prøve å installere drivere på nytt, avinstaller da de gamle først hvis det ikke er Windows sine drivere. Det sto ingenting "huket på" under Enhancements, men jeg huket av "disable all sound effects". Bokslyden forsvant. Takker og bukker Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kan være en "Enhancement" som er aktiv på lyd-instillingene dine. Se etter i første omgang: Høyre klikk på volum-ikonet i høyre hjørnet - Playback Devices - Speakers (eller din aktive enhet) - Properties - Enhancements. (Om du har norsk Windows, oversetter du selv? Om noe er haket av der, ved en feil, kan det fort gi en lydopplsevelse som ikke er spesielt velkommen =) Her er drivere til HK`et ditt, valgte Win8.1 for deg, men du velger selv OS; http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-7.html#down-driver&Win8.1 64 Kan jo prøve å installere drivere på nytt, avinstaller da de gamle først hvis det ikke er Windows sine drivere. Det sto ingenting "huket på" under Enhancements, men jeg huket av "disable all sound effects". Bokslyden forsvant. Takker og bukker Så bra! Kos deg med oppgradert pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå