Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tics

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

I de to siste dagene har jeg vært plaget av såkalte "motoriske ticks".

Dette kommer i form av at jeg først føler en merkelig klemmende/kløende følelse i øyene for så at jeg blunker konstant i 10-20 sekunder før det gir seg. Dette skjer flere ganger i timen og er passe plagsomt. Noen som har noen tips/hvorfor dette skjer hadde jeg satt pris på det. Dette startet i en periode hvor jeg røyket Cannabis(ikke syntetisk), vil ikke tro at dette har mye med saken å gjøre ettersom jeg har røyket av og på i 3-4 år, men.

Anonymous poster hash: 5d21f...fc8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dunno, men vil bare dele erfaringen min: Fikk tics i beina etter lengre tids bruk av cannabis. Det begynte etter hvert som jeg ble dårligere psykisk, av problemer som jeg røyka for å dempe, i begrensa tid.

Gikk gradvis bort etter som jeg kutta ut og hansket med problemene. Håper du går til legen med en gang for å være på den sikre siden og finner ut av det :)

Lenke til kommentar

Det kan være en muskelplage som heter Lemus

"

Fascikulasjon

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
(Omdirigert fra Leamus)

Fascikulasjon, eller lemus, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer om gangen og er synlige utenpå huden.

Fascikulasjon er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig fascikulasjon. I større muskler kan fascikulasjon oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Ifølge sosialantropologien er lemus i enkelte kulturer forbundet med evnen til å oppnå fysisk velbehag."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...