Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

iOS/Mac/iPhone nettbruk på idle

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå over en veldig lang tid, snakk om år, hatt veldig ustabilt Internett.

ISP finner ikke noe problem med nettet. Igjennom noen tilfeldige observasjon virker det som dette problemet oppstår når mor og far har kommet hjem fra jobb og deres iPhone og iPad blir koblet til det trådløse nettet, samt at de har lagt fra seg disse duppedittene.

Det jeg lurer på da er om noen vet om iPhone/iPad starter en heftig synkronisering eller uploading så fort de er inaktive. Altså de legger tingene vekk uten å slå de av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Backup går vanligvis fort, og bør ikke gi problemer over tid. Mener at en iOS-enhet slår av WiFi når den ikke er i bruk. Du kan prøve å slå av wifi på iOS-enhetene, og se om feilen fortsetter. Dersom du mistenker feil her, kan du nullstille nettverksinnstillingene og sette opp wifi på nytt.

Mac har jeg ikke sett mye på, men det er en feil med wifi mot enkelte routere i nyeste OSX-versjon. Merker ikke noe på min, så jeg har ikke sett på om det kan gi problemer.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Nja, Internettet er og blir ustabilt både med og uten kabel.

Det er ikke ustabilt i lengre perioder men kanskje i 2 minutter, da virker det som upload linjen blir så kvelt at vi disconnecter fra fleste applikasjon som skype og eventuell spill.

Da det virker mere enn tilfeldigheter at dette starter så fort de legger fra seg sin iPhone/iPad så virker det som det sikkert er synkronisering med Cloud som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...