code Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hei. Har nå over en veldig lang tid, snakk om år, hatt veldig ustabilt Internett. ISP finner ikke noe problem med nettet. Igjennom noen tilfeldige observasjon virker det som dette problemet oppstår når mor og far har kommet hjem fra jobb og deres iPhone og iPad blir koblet til det trådløse nettet, samt at de har lagt fra seg disse duppedittene. Det jeg lurer på da er om noen vet om iPhone/iPad starter en heftig synkronisering eller uploading så fort de er inaktive. Altså de legger tingene vekk uten å slå de av. Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Er du også koblet på det trådløse ? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Ja, om man bruker iCloud sikkerhetskopiering så starter denne så snart enheten er tilkoblet strøm og ligger i dvale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Backup går vanligvis fort, og bør ikke gi problemer over tid. Mener at en iOS-enhet slår av WiFi når den ikke er i bruk. Du kan prøve å slå av wifi på iOS-enhetene, og se om feilen fortsetter. Dersom du mistenker feil her, kan du nullstille nettverksinnstillingene og sette opp wifi på nytt. Mac har jeg ikke sett mye på, men det er en feil med wifi mot enkelte routere i nyeste OSX-versjon. Merker ikke noe på min, så jeg har ikke sett på om det kan gi problemer. Lenke til kommentar
code Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Takk for svar. Nja, Internettet er og blir ustabilt både med og uten kabel. Det er ikke ustabilt i lengre perioder men kanskje i 2 minutter, da virker det som upload linjen blir så kvelt at vi disconnecter fra fleste applikasjon som skype og eventuell spill. Da det virker mere enn tilfeldigheter at dette starter så fort de legger fra seg sin iPhone/iPad så virker det som det sikkert er synkronisering med Cloud som er problemet. Lenke til kommentar
code Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Ser ut som det faktisk er iPad som på et eller annet problem kveler hele internettet.Noen som vet hvordan man skur av alt som heter synkronisering opp mot cloud/itunes og annet shit apple har lagt til i sine produkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå