Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logge seg på som en server - domene

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hvordan en kan logge seg på en server (som er i samme domene som en selv) men med et annet passord og brukernavn enn en bruker for å logge seg på domenet. Altså ikke bare at en haker av "logg på med en annen bruker", når en skal mappe opp en mappe på serveren, men en permanent løsning. Altså at windows alltid spør en om brukernavn/passord når en logger en logger seg på...

Altså;

***OPPSUMERING: når en skriver \\servernavn\\ så ønsker jeg å benytte et annet passord og brukernavn enn det jeg bruker for å logge meg på domenet***

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, altså;

Det må da være mulig å kunne logge seg på \\servernavn\ med et annet brukernavn/passord enn det en bruker selv for å logge seg på domenet.

Ingen som vet??

Altså at windows automatisk spør om brukernavn/passord..

Lenke til kommentar

Saken er den at jeg ikke får spørsmål om brukernavn/passord.

altså når jeg prøver å koble meg på en delt resurs på domenet (f.eks. en mappe) så får jeg "ingen tilgang". Dette er forståelig, da det brukernavnet jeg bruker for å logge meg på domenet har ikke tilgang til den delte resursen X, derimot har jeg et annet brukernavn/passord som har tilgang til resurs X, men dette er ikke "min" private..

når jeg skriver //server/ klarer jeg å se innholdet, men ikke "innholdet" i mappene. Jeg ønsker derfor at windows skal promte og spørre om brukernavn/passord. Altså, deaktivere bruk av autologin på delte nettverksresurser..

Håper det ble litt mer forståelig :-)

Bruker Windows 2000 Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...