t_man Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei, Noen som vet hvordan en kan logge seg på en server (som er i samme domene som en selv) men med et annet passord og brukernavn enn en bruker for å logge seg på domenet. Altså ikke bare at en haker av "logg på med en annen bruker", når en skal mappe opp en mappe på serveren, men en permanent løsning. Altså at windows alltid spør en om brukernavn/passord når en logger en logger seg på... Altså; ***OPPSUMERING: når en skriver \\servernavn\\ så ønsker jeg å benytte et annet passord og brukernavn enn det jeg bruker for å logge meg på domenet*** Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 bruk net use kommandoen istedet, og legg dette i en batch fil som du kan kjøre i påloggingsskriptet. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Men, altså; Det må da være mulig å kunne logge seg på \\servernavn\ med et annet brukernavn/passord enn det en bruker selv for å logge seg på domenet. Ingen som vet?? Altså at windows automatisk spør om brukernavn/passord.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dette lurer jeg også på. Hvis jeg prøver å logge på en maskin uten guest konto, får jeg av og til ikke logget på den delte mappen pga windows automatisk bruker guest som brukernavn. Brukernavn feltet pleier å være "greyed out", slik at jeg ikke kan skrive der selv. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 windows NT, 2000 og XP, så er det bare å velge annet brukernavn, eller så får man spørsmål om hvilket brukernavn man vil ha Win 95, 98 og me går det ikke med. ubrukelige OS. de tar imidlertid net use kommandoen Lenke til kommentar
t_man Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Saken er den at jeg ikke får spørsmål om brukernavn/passord. altså når jeg prøver å koble meg på en delt resurs på domenet (f.eks. en mappe) så får jeg "ingen tilgang". Dette er forståelig, da det brukernavnet jeg bruker for å logge meg på domenet har ikke tilgang til den delte resursen X, derimot har jeg et annet brukernavn/passord som har tilgang til resurs X, men dette er ikke "min" private.. når jeg skriver //server/ klarer jeg å se innholdet, men ikke "innholdet" i mappene. Jeg ønsker derfor at windows skal promte og spørre om brukernavn/passord. Altså, deaktivere bruk av autologin på delte nettverksresurser.. Håper det ble litt mer forståelig :-) Bruker Windows 2000 Pro Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 explorer -> tools -> map network drive -> velg annen bruker og passord fra den ene linken, hvis ikke det går så går det bare ikke. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 joa, det går. Men, det er jo en sinnsyk tungvint løsning. Burde vel finnes en eller annen streng i registret en kan endre? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 windows er tungvint net use funker, link'e til en batch fil fra desktop for eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå