Schreiber Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Her jeg bor er jeg avhengig av mobilt bredbånd, så har brukt en og annen ruter fra ICE i lengre tid uten problem. Men tenke å finne noe bedre, og valget falt på en DWR-956 ruter fra Telenor, grunnen den skulle være mye raskere og mer stabil. Men... Fikk den i dag, og den har vært en sant mareritt nesten fra første stund. Å sette den opp gikk helt greit, men hastigheten har vært sykt dårlig helt fra start. Vi snakker flere minutter bare å åpne en side her på forumet, om den i det hele tatt åpner. Nettbank har jeg gitt opp. Å spille over nettet er slettes ikke aktuelt. Filmer og serier? Glem det. Det er bare så vidt jeg får åpnet mailen, og det sier jo sitt. Men jeg ser også en annen tråd rett nedenfor denne hvor bra nettopp denne ruteren er, så hva er det jeg gjør feil? Den skal i følge esken støtte hele 32 enheter på nettet på en gang, så hvorfor tar det da flere minutter for én enhet å koble seg opp til en enkelt side? Jeg blir gal av dette... Edit: Som sagt: Prøvde å poste dette, men neida. Der ramlet nettet ut - igjen. Det gamle fra ICE var bra nok til å se filmer og tv-serier, spille over nettet og så videre. Hvis denne ruteren er enda bedre, hvorfor er hastigheten så vanvittig lav? Edit 2: Steam klarer så vidt å oppdater ett eller annet, og turer i vei på hele 13kb/s. Kb. Kilobyte. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Dårlig dekning? Hva slags hastighet får du med f.eks. Speedtest? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Det skal være god dekning her, og jeg har fem av fem streker på ruteren. Den lyser også på 4G og alt det der. Men når det er sagt klarte jeg ikke engang å åpne det dekningskartet. Slet en del med å få startet Speedtest (aldri en bra start...) men etterhvert endte den opp med Ping: 214ms, Download speed: 0.12Mbps og Upload Speed: (klarte ikke engang fullføre.) Edit: Tok et nytt forsøk på Speedtest. Ping var nå 703ms, download speed 0.14Mbps og Upload speed på 0.02Mbps. Tredje forsøk på Ping på 138ms, Download speed og Upload speed fant den ikke i det hele tatt. Endret 15. desember 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg vet ikke om du har sett denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638184&page=1&&do=findComment&comment=22175321 Jeg tror denne routermodellen er dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå