Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og tilkobling til Online ADSL

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har problemer med at min Jensen Wireless high speed router ikke klarer å koble meg til nettet. Jeg kommer inn i konfigurasjonen, gjør setup unna, men når den skal teste internet tilkoblingen min klarer den det ikke, det står "Can't find PPPoE client, are you sure your ISP uses PPPoE?" Jeg har Telenor Online ADSL så den skulle bruke PPPoE. Noen ideer på hva jeg kan ha gjort feil?

AW

P.S Jeg har et Alcatel ADSL modem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slet me noe av det samme i fire timer med min LAN/WLAN router fra Dell. Først da jeg skulle legge inn en post her for å få hjelp, kom jeg på at jeg ikke hadde starta maskinen p nytt, og gjorde det.

Plutselig var alt oppe og gikk. *grin*

Har du lagt inn passord og brukernavn (regner me d, men spør for sikkerhets skyld)?

I så fall: Har du prøvd flere ganger? "Dobbelsjekk" at det du har skrevet er riktig

Har du prøvd å "reset"'e rutern?

Har du startet maskinen på nytt?

Får maskinen din en IP?

Hvis nei: Finn ut om routeren har aktivert DHCP-innstillingene slik at den deler ut IP-er (konfigurasjon). Sjekk også om du får kontakt med andre maskiner på nettverket (ikke gjennom internett).

Bruker du det tilsendte modemet?

Kundeservice hos telenor sier at det er modemet som krever pålogging med brukernavn og passord, ikke linja, så hvis du bruker et annet modem kan du prøve å bytte fra PPPoE til "Static line" eller no sånt.

Håper noe av dette hjelper i hvert fall....

Lenke til kommentar

Fikk akkurat mail fra Jensen, de sa at problemet ligger i Alcatel modemet. Det fikses ved at man setter opp en switch. De skal sende meg en switch kostnadsfritt...

Hvis ikke dette er topp kundeservice vet ikke jeg

:nice:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...