AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Nå har det seg slik at jeg sitter litt i klisteret. Har holdt på med en jente i 6-7 månder der eksen hennes har vært bortreist. Å jeg visste at han skulle komme tilbake i forrige uke. Jeg var på besøk hos jenta to ganger den uka han skulle komme hjem, å overnattet der. På fredag så besøkte jeg henne osv, alt var egentlig fint og flott, det har vært litt opp og ned følelsesmessig, men vi klemte osv før jeg dro. Hun fortalte at hun ikke hadde pratet med eksen eller noe. Helt til jeg møtte henne og eksen vandrende i byen med en kompis, jeg klikka ikke, ble forbanna å gikk videre. Sendte eksen hennes en melding på lørdag å fortalte alt pisset hun hadde sagt om han, at han var uten personlighet, kjedelig osv, skrev også i meldingen alt jeg og hun hadde gjort i sommer og høst å hvor bra vi hadde hatt det. Så kom faren til denne karen på min jobb igår å kalte meg psykopat pga meldinga osv, at hvis jeg ikke sendte en unnskyldning så skulle han gå til arbeidsgiveren min å fortelle dette å politianmelde for ærekrenkelse. Dette var da en lang melding, og eksen hennes er 30 år gammel. Noen som har noen tanker om dette? Jeg sendte en unnskyldning igår å fortalte at jeg beklaget og at jeg var følelsesmessig forbanna. Å jeg vet at dama og eksen hang ilag hele fredag og hele lørdag. Anonymous poster hash: 534f3...51b Anonymous poster hash: 534f3...51b Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Da har vel faren misforstått helt. Du sendte en privat melding til vedkommende der du sier hva hun sa til deg. Nå vet ikke jeg om hun faktisk har sagt dette i og med at jeg bare leser din versjon av historien, men uansett. Nå er ikke jeg jurist, men jeg vil påstå at det å føle seg krenket av noe ikke bør være nok til å gå til juridisk sak. Folk føler seg krenket over så mangt. Jeg tror nok at de fleste saker som omhandler æreskrenkelse så er det en viss form for offentlig publisitet der krenkelsen foregår, noe som ikke var tilfellet i din beskrivelse. Dersom du hadde gått ut og spredd disse ryktene om han så ville jeg forstått det. Synes egentlig hele konseptet med æreskrenkelse er litt tåpelig og barnslig. Blir noe veldig egosentrisk med det hele, i hvert fall i den sammenhengen du beskriver. Det blir noe annet dersom man aktivt går inn for å sverte noens navn og rykte. Men ofte så blir det brukt som et skjold mot de som kommer med innvendinger mot en som person. Det er enkelte som holder ære opp som en slags fane om seg selv. For meg har ikke ære noen betydning. Integritet holder jeg som en mye større verdi. Kunne ikke brydd meg mindre om noen mener jeg mangler personlighet eller er et ordentlig dypt rasshøl, selv om de sier det i full offentlighet. Mange mennesker som forbinder en slags magisk egenskap ved ord, noe jeg ikke gjør selv. Men dersom folk retter konkrete anklager mot meg som er feilaktige og som faktisk har en potensiell negativ effekt på mitt liv, da mener jeg at jeg skal kunne ty til juridiske virkemidler. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Synes egentlig hele konseptet med æreskrenkelse er litt tåpelig og barnslig.Juridisk sett må ærekrenkelsen være usann (eller sterkt fordreid for å villede), ellers er det "bare fakta". Altså å spre sterkt negative usannheter om folk. Jeg synes det er bra at det ikke er lov. Å si at du mangler personlighet teller neppe som ærekrenkelse, da det bare er en personlig mening. Å få på forsiden av avisen at du er et "ordentlig dypt rasshøl" kunne kanskje telt, men det er neppe nok i seg selv for å dømmes. Det er vanskelig å bedømme om det er sant eller ikke, og det er ikke en alvorlig beskyldning. Å si til avisen at du underslo en million fra firmaet ditt, når du ikke har gjort det, er derimot en ærekrenkelse. Uansett må ærekrenkelser være offentlige, ikke i en melding til vedkommende selv. Endret 15. desember 2014 av Tåkelur 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Synes egentlig hele konseptet med æreskrenkelse er litt tåpelig og barnslig. Juridisk sett må ærekrenkelsen være usann (eller sterkt fordreid for å villede), ellers er det "bare fakta". Altså å spre sterkt negative usannheter om folk. Jeg synes det er bra at det ikke er lov. Å si at du mangler personlighet teller neppe som ærekrenkelse, da det bare er en personlig mening. Å få på forsiden av avisen at du er et "ordentlig dypt rasshøl" kunne kanskje telt, men det er neppe nok i seg selv for å dømmes. Det er vanskelig å bedømme om det er sant eller ikke, og det er ikke en alvorlig beskyldning. Å si til avisen at du underslo en million fra firmaet ditt, når du ikke har gjort det, er derimot en ærekrenkelse. Uansett må ærekrenkelser være offentlige, ikke i en melding til vedkommende selv. Hvilket jeg understrekte selv. Jeg poengterte bare hvordan ordet "æreskrenkelse" ofte blir brukt. Men for all del, er helt enig i den juridiske oppfatningen, noe som jeg sier i slutten av mitt innlegg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Ts her.Hun har prøvd å uskyldiggjøre seg selv fordi hun vil ha han nå, når dama ligger i armkroken min å sier jeg er hennes 3 dager før han kom hjem, å sitter i bilen min 2 timer før hun møter han å sier hun enda er forelsket i meg. Tydelig at foreldrene kun har hørt en side som prøver å uskyldiggjøre seg selv. Men det å trappe opp der jeg jobber å har søndagsåpent å krenke meg å kalle meg psykopat fordi jeg ble pissa på å sendte en melding til han duden på 30 år så lurer jeg på om hvem som har rett. Anonymous poster hash: 534f3...51b Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Vil ikke si at det er så mye "rett" eller "galt" i situasjonen. Du sa kanskje noe du ikke ville sagt vanligvis, og det gjør kanskje de også. Som sagt kjenner jeg ikke situasjonen. Det de kommer med i forhold til ærekrenkelse er bare tomme trusler. Så lenge de ikke gir deg noen pågående problemer så tror jeg det er best for deg å gi blaffen i både jenta og eksen (typen?) og deres respektive familier. 1 Lenke til kommentar
gizmoen Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 TS her. Nei altså, jeg har fått total avsmak på jenta. Når det skjer noe så sinnsykt, at en person som har har elsket deg i en helvettes lang tid gjør noe sånt så gjør jeg ikke anna enn å grøsse over henne. Virkelig. Jeg skrev jo i det brevet til han at hun hadde fortalt alt om fortida si osv, ting hun ikke har delt med sine nærmeste. Så hun har nok litt av en jobb med å få han tilbake nå, å hvis han gjør det fortjener de pinadø hverandre:) Lenke til kommentar
pakini Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Men hvorfor sendte du han den mld? Og hvorfor fortalte du alt dette til han? Syns ikke det er dårlig gjort? Det er snakk om voksne mennesker her, ikke 14åringer Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Faren til en på 30 kommer i sønnens ærend for dette .... hmmm, her er det noe som skurrer Endret 15. desember 2014 av KarpeSkrotum 2 Lenke til kommentar
gizmoen Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Poenget med å sende meldinga var pga dama, det var for å sette et poeng fordi jeg var forbanna. Når hun har sittet å pratet piss og nedverdiget han i over et halvt år, å hun har vært helt etter meg. Poenget mitt med å skrive det her var for å høre hva som er greit å ikke, jeg er 25, dama 27 og karen 30. Så ja, når faren kommer å skal ta meg fordi jeg sendte meldinga så skurrer det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Tror ikke du skal være spesielt redd for anmeldelse, og tror heller ikke du skal være trist for å ha mistet denne brura. Keep calm and carry on. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Poenget med å sende meldinga var pga dama, det var for å sette et poeng fordi jeg var forbanna. Når hun har sittet å pratet piss og nedverdiget han i over et halvt år, å hun har vært helt etter meg. Poenget mitt med å skrive det her var for å høre hva som er greit å ikke, jeg er 25, dama 27 og karen 30. Så ja, når faren kommer å skal ta meg fordi jeg sendte meldinga så skurrer det. Så du skulle være.. kompis og hjelpe han? Dama valgte deg som en backup løsning mens han var borte, hun valgte han når han kom igjen. Kan virke som om han synes det er en helt ok løsning og du er bitter. Leave it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå