Gå til innhold

– Dommere kan bli byttet ut med droner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med droner trenger man hverken dyre billetter eller dyre tv-kanaler for å få sett hjemmekampene, bare send dronen til stadion. De kan jo ikke akkurat skyte den ned i hodet på spillerne midt i kampen. Kanskje de i likhet med andre underholdningsbransjer må ta konkurransen fra piratene på alvor og sette ned prisene og kostnadene. Buhu om spillerne måtte gå ned noen millioner i lønn. :p Kan ikke si jeg har noe til overs for lønnsnivået til spillere og trenere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg er en stor tilhenger av både fotball og teknologi, så jeg håper at de fortsetter å utvikle slike løsninger.

Hvem klager på mållinjeteknologien som er blitt (mer) vanlig praksis? Eller at dommerne har mikrofoner? Alt som kan hjelpe rettferdig dømming burde være positivt. Og om spillerne vet at de kan bli dømt for filming ved bruk av videodømming så blir de kanskje ikke like ivrige på å kaste seg.

Tenk om droner fikk god nok kamerakvalitet, men samtidig beholdt bevegligheten. Åpner for mange kule kameravinkler under kampene! Med en programvare som er laget for å unngå ball og spillere så vil det jo være safe. Manuell kontroll + automatisk unnamanøver om ballen/spiller kommer for nært. Ikke noe problem.

Om folk vil ha urfotball så får de lage en egen turnering/serie for det, på lik linje med futsal/beach soccer osv. Null teknologi og litt løsere dømming.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...