minimax Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kona har lyst på en ny telefon, men synes ikke noe om touch-tastatur. Det eneste alternativet jeg kan finne i disse dager med fysiske taster er Blackberry Q10 hos Chess for kr. 2487,- Har hørt veldig lite om Blackberry og virker ikke så utbredt i Norge -er det verdt å kjøpe eller finnes det andre, mer vanlige merker som har en telefon med et fysisk tastatur? Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Har ikke noen erfaringer med BB10, men jeg har hørt at det er relativt mye kluss med diverse ting og lite intuitivt. På en annen side er BB de eneste som har nye telefoner smarttelefoner med tastatur. Har hun noen gang prøvd f. eks Swype eller Swiftkey? Jeg fikk moren min som var hardbarka taster til å gå over til en LG G2 - hun klagde ganske mye inntil jeg introduserte henne for "swiping" kort tid etter er hun strålende fornøyd. Ingen kan si man ikke liker noe før man har prøvd det Lykke til! Endret 15. desember 2014 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Var og skeptisk til å gå bort fra fysisk tastatur for noen år siden, men i dag skriver jeg raskere på skjermen pga kjekke tastaturløsninger. Finnes slike deksel med tastatur som prater med telefonen via bluetooth. Endret 15. desember 2014 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 BB10 er et flott OS. Alt er veldig logisk, raskt og effektivt. Veldig enkelt oppsett også. BB10 kan jo også kjøre Android apper om det er av interesse. Jeg har ikke BB med tastatur, men Z10 som har touchskjerm. Og jeg synes den er knallbra! Lenke til kommentar
minimax Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Visste ikke om Bluetooth tastatur/deksel. Interessant om hun etter en stund fortsatt ikke liker touch tastatur, men kanskje det er mest en vanesak som ordner seg etter noen ukers tilvenning. Vi har vurdert andre telefoner enn Blackberry ettersom det virker lite utbredt og støttet i Norge og ikke noen steder man kan prøve en ut en gang. Freddjoh: hvor hen kjøpte du din? LG sin G3 virker som en bra telefon (selv om den ikke har et fysisk tastatur) -vet noen om det finnes slike tastatur som avbildet ovenfor, men til nevnte telefon? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Problemet med BlackBerry er at det finnes få apper. F.eks. ingen Netflix. (Mulig det funker bare å få inn på sida.) Ellers så skal det være bra telefoner, det er ikke noe billig-merke. Endret 18. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Visste ikke om Bluetooth tastatur/deksel. Interessant om hun etter en stund fortsatt ikke liker touch tastatur, men kanskje det er mest en vanesak som ordner seg etter noen ukers tilvenning. Vi har vurdert andre telefoner enn Blackberry ettersom det virker lite utbredt og støttet i Norge og ikke noen steder man kan prøve en ut en gang. Freddjoh: hvor hen kjøpte du din? LG sin G3 virker som en bra telefon (selv om den ikke har et fysisk tastatur) -vet noen om det finnes slike tastatur som avbildet ovenfor, men til nevnte telefon? Ja Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Problemet med BlackBerry er at det finnes få apper. F.eks. ingen Netflix. (Mulig det funker bare å få inn på sida.) Ellers så skal det være bra telefoner, det er ikke noe billig-merke. Nå er det jo mulig å kjøre veldig mange Android apper på Blackberry da. Har ikke testet Netflix, men Shazaam, Wordfeud og noen andre funker i alle fall fint. Fikk tak i min BBZ10 brukt kun for moro skyld og må si jeg er mektig imponert over kvalitetsfølelsen. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Noen som har fått kloa i BB Passport? Driver å sikler litt. Edit: Fant denne tråden i etterkant :3 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1608320&page=2 Endret 19. desember 2014 av G27 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Problemet med BlackBerry er at det finnes få apper. F.eks. ingen Netflix. (Mulig det funker bare å få inn på sida.) Ellers så skal det være bra telefoner, det er ikke noe billig-merke.Nå er det jo mulig å kjøre veldig mange Android apper på Blackberry da. Har ikke testet Netflix, men Shazaam, Wordfeud og noen andre funker i alle fall fint. Fikk tak i min BBZ10 brukt kun for moro skyld og må si jeg er mektig imponert over kvalitetsfølelsen. Jeg tror ikke de har tilgang på Googles app store. Men det stemmer at de hele tiden jobber med å kunne kjøre flere android-apper. Men Spotify-appen er fortsatt ubrukelig, det jeg leste. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Det er mulig. Jeg bruker ikke Spotify. Og det stemmer som du sier at BB ikke har tilgang til Google Play. Så man må laste ned appene manuelt og installere fra apk-filen. Det har funket fint på de appene jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Btw, BlackBerry har nettopp inngått en avtale om at Amazon sin app store blir tilgjengelig på BlackBerry. Lenke til kommentar
Brew Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Vel,det finnes en app for det og :-) Med "Snap" funker det som om du installerer fra Google Play http://www.cnet.com/how-to/install-snap-on-blackberry-10-for-unlimited-android-app-access/ Problemet med android apps på BB10 er at apper som trenger tilgang på wifi/gps ikke funker skikkelig. Det er ihvertfall min erfaring. Det samme gjelder for jolla telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå