Btbw Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Ny bruker. Håper dette er rett plass i forumet. Hvordan kan man unngå vanskelige tema eller snakke om vanskelige ting uten å bli syk? Tenker på psykologtimer eller familiemiddager / fester. Jeg prøver å unngå temaer. Enten det eller så får eg "blackout", bare forsvinner ut av samtaler og kommer ikke inn igjen. Eller så blir jeg sint og stikker hjem. Forslag? Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kommer litt an på de ulike situasjonene. Men generelt så må jeg si at det er en utrolig dårlig idè å forsøke å skjule ting for psykologen sin. Mulig du ikke går dit helt frivillig, og det er ikke alltid gitt at en liker psykologen sin (personkjemi er viktig der som i alle andre situasjoner). Men om du bevisst jobber for å unngå enkelte temaer (hvilket antakelig er årsaken til at du går dit) så er samtaleterapi ganske så bortkastet... Det beste for alle er at du i fremtiden kommer til et punkt der disse temaene ikke blir vanskelig for deg å snakke om, eller at de ihvertfall ikke setter deg helt ut. Og samtaleterapi kan gjerne være et godt utgangspunkt for det. Ellers så regner jeg med at familien din er klar over dine personlige problemer. At du ikke ønsker at dette skal tas opp i plenum under større familiemiddager hadde jeg tatt opp med din mor om at det er jeg ikke interessert i. Men ganske naturlig om de ønsker å diskutere dette med deg på tomannshånd. På fester/med venner, så er det ikke så mye råd jeg kan gi med det du skriver i åpningsposten. Er ikke helt vant med at andres problemer blir diskutert så mye på fest... Så med mindre du gjør noe som fører til at dette blir naturlige samtaleevner, så vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Hva slags temaer er det du mener? Endret 15. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Eg va innlagt på sykehuset i 5mnd. 2 år siden men sliter med det fortsatt. Blir kvitt det og så blir jeg glad men så kommer det tilbake neste dag + mye som må ordnes opp i (NAV, oppfølgingssamtaler osv.) og sagt rare ting da jeg var rusa på tabeletter. Hjalp litt å jobbe men tåler ikke lyder så godt og klarer bare 1 person om gangen. På fest er det mye musikk og så spør eg kanskje om de kan dempe musikken og så kommer det innpå at jeg sliter fortsatt. Søvnen har blitt bedre. Spiller sjakk for å sjekke at hjernen fungerer og trener for å sjekke at kroppen fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå