ChiChi Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Heia! Jeg er nesten ferdig med bachelor i petroleumsteknologi og nesten uten håp om å finne jobb. De fleste selskapene stanset trainee-programmer og ansetter ikke nyutdannede. Jeg vil gjerne høre hva folk som jobber i oljebransjen synes om perspektiver? Er det vits å sitte i ro, studere videre til master og vente på stillinger å dukke opp igjen? Eller er det ingen håp? Jeg er utdannet siviløkonom fra før og kunne jo jobbe med det, men det var drømmen min å bli petroleumsingeniør og jeg brukte mye tid og energi på utdanning... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Nå er nok den dårligste tiden å gå ut for å finne arbeid i den sektoren. Det er ikke unormalt med slike svigninger fra tid til annen, men det er langt fra alle bedrifter som har såpass med is i magen at de fortsetter som før, uten å senke bemanning/kostnadsnivået. Men de fleste virker å ha tro på at det vil gå opp igjen. På et tidspunkt så vil de naturlig nok trenge ny arbeidskraft. Men det er ikke nå. Nå blir folk sparket og/eller permittert. Å gå for en master til markedet har bedret seg, og de igjen trenger arbeidskraft er nok det lureste ja (eller noe annet). Endret 15. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Ta master, mens du søker jobb. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kan du ta en master innenfor et tilgrensende fagfelt som har litt bredere anvendelsesområde? I så fall er det jo en idé å starte på en slik master, samtidig som du søker jobber og hopper av om du finner noe. Lenke til kommentar