Gå til innhold

Fra Blaafarveverket, Modum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ser jeg både linjer og elementer ut i hjørner eller også svært nær og derfor føles som ut i hjørnet.

Den sorte stanga helt inn til venstrekanten ville jeg unngått. Ved å kutte Ca. en c. av venstrekanten kan du også få en diagonal ut på venstre ramme hvilket vil skape god spenning der.

Jeg ville for øvrig nappa litt rett ut i øvre høyre hjørnet for å rette høyrekanten.

Hvordan du skal løse problem med lijer ut i hjørner utover det jeg nå har nevnt kan du jo få gruble litt på sjøl.

Man lærer ikke av å få alle løsninger rett i fanget.

Interessant motiv der den skrå kameravinkelen er et godt valg.

Roar

Lenke til kommentar

Her ser jeg både linjer og elementer ut i hjørner eller også svært nær og derfor føles som ut i hjørnet.

Den sorte stanga helt inn til venstrekanten ville jeg unngått. Ved å kutte Ca. en c. av venstrekanten kan du også få en diagonal ut på venstre ramme hvilket vil skape god spenning der.

Jeg ville for øvrig nappa litt rett ut i øvre høyre hjørnet for å rette høyrekanten.

Hvordan du skal løse problem med lijer ut i hjørner utover det jeg nå har nevnt kan du jo få gruble litt på sjøl.

Man lærer ikke av å få alle løsninger rett i fanget.

Interessant motiv der den skrå kameravinkelen er et godt valg.

Roar

Hei Roar

Det er mange linjer og elementer i bildet og dermed en utfordring å unngå "hjørneproblematikken" helt uten at nye oppstår. Og for mye kutt kan også gå ut over helheten. Men dine forslag har mye for seg og jeg skal jobbe litt med dette.

Takk for svært konstruktiv tilbakemelding !

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...