Hupy Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hei, jeg skal inn i militæret nå i april, og skal jobbe fram til da. Da lurer jeg på om pengene en får av militæret, altså 5000 kr i mnd, telles som en inntekt ettersom jeg ikke skatter av de?Det er vesentlig fordi dersom de ikke gjør det, vil jeg skatte mindre av de pengene jeg tjener fram til april i 2015 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=986359 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 I medhold av skatteloven § 5-15 er blant annet følgende beløp unntatt fra skatteplikt: f. følgende ytelser til militære mannskaper og sivile tjenestepliktige: 1. dagpenger, dimisjonsgodtgjørelse, utdanningsbonus av samme størrelse og forsørgertillegg m.v. til utskrevne korporaler, menige og befalsskoleelever i Forsvaret samt lagførere og mannskap i Sivilforsvaret etter offentlig regulativ2. dagpenger, underhold, forsørgertillegg mv. for sivile tjenestepliktige etter lov om fritaking for militærtjeneste av overbevisningsgrunner § 18, Militært tjenestetillegg (her kalt "dagpenger") er altså ikke skattepliktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå