Foreverest Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Hei. Før formatering av min data var Windows-opplevelsesindeks for dataoverføringshastighet for disk på 7.7, etter formatering var den på 5.9. Hva er grunnen? Noe jeg har glemt å gjenopprette? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Har du snurredisk stopper den på 5,9, har du ssd går den noe høyere. Ellers kan du bare se bort fra denne indeksen, da den er bare sprøyt. Bruk Crystaldiskmark om du vil finne ut hvor kjapp disken din er Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Har SSD. Hva skal jeg gjøre for å den til 7.9 igjen da? Må den aktiveres på noe måte etter formatering? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Nope, antakelig kjøres testen når andre ting skjer på SSD disken samtidig, da gir det lavere poengsum. Ellers kan du prøve intel toolbox om du ikke har AHCI aktivert i bios. Sist nevnt ville jeg som nevnt før prøvd crystal diskmark for å sjekke om ytelsen har blitt dårligere. Sanforce SSD disker eller Samsung 840 Evo kan gi dårligere ytelse over tid firmware oppdatering er i så fall løsningen. Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Er en Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5" Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Den disken er Sandforce basert. Har samme disken selv og har ikke hatt noe problemer med den. Men som sagt, sjekk det LMH1 nevner med bios instillinger. Ikke bry deg nevneverdig oppi opplevelsesindeksen, sjekk heller hastigheten til disken via andre programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå