evelynbi Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg skulle bytte profilbilde på facebook for en stund tilbake. Jeg satt i flere dager og ventet med å trykke "lagre" fordi jeg var så redd for å ikke få "nok" likes. Jeg vet om flere som heller ikke tørr av samme grunn. Jeg synes det er helt latterlig at noe så lite kan gjøre så store inntrykk på oss. Hvorfor har likes så mye å si egentlig? Altså, folk tenker at en person ikke er populær hvis h*n ikke has så mange likes på profilbildet sitt. Det er helt sykt. Internett har virkelig ødelagt samfunnet. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Veldig mange er veldig falske på Facebook, så kanskje du skulle vurdere å bruke Facebook mindre. Jeg bruker Facebook omtrent bare til å chatte med noen få som jeg synes det er verdt å snakke med. Edit: aner ikke hva som skjer med linjeskift her nå. Endret 14. desember 2014 av oscrue10 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Dette er mindre internett og mer kvinnelig psyke, regner med at du er jente? 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Er en viss sjanse for at TS heter Evelyn. Noe som sier litt om hvor falske folk er, er at man blir rådet til å poste nytt profilbilde på kvelden, fordi det skal gi flere likes. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hadde FB i mange år, ble tilslutt så lei av "verdens beste" statuser og "mitt liv er så perfekt" statuser at eg fikk kontoen min slettet. Ikke angret et sekund. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Dersom du er kommet til det punktet at du er avhengig av likes, så er det på tide å trekke seg unna. Asap. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Eg trur at du legger litt meir i kva eit "likes" betyr enn mange andre. Sjølv veit eg at eg er dårlig til å trykke "liker", eg trykker stort sett berre på innlegg som er spesielt gode/viktige. Vanlige bilder og statuser trykker eg vanligvis ikkje på. Men uansett, kva betydning legger du i eit "like"? Og kva betydning legger du i å få færre "likes" enn du har FB-venner? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg som jente kan kjenne igjen tankegangen. Men hvis det er sånn at du er avhengig av å få over 50 likes, 11 kommentarer og du deler bildet ditt opptil 10 ganger så er det på tide å trekke seg unna. Det er en ond sirkel å bli avhengig av "likes". Gjør heller noe mer produktivt enn å oppdatere profilbilde klokka 20.43 på fredagkveld. Ikke tagg deg selv i bildet 10 ganger, det holder med EN gang. Du er verdt mye mer enn likes(a) du får. 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Man deler da ikke ting på FB for å få mest mulig likes, man deler det fordi det er noe man har lyst til å dele. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Man trenger kanskje ikke å tagge seg selv i det hele tatt? Det blir vel litt som smør på flesk. Hvis det er en trøst, pleier ikke jeg heller å få så mange "likes" på profilbildene mine. Vanligvis får jeg to eller tre og da er minst én av dem fra et familiemedlem, ofte mamma eller søstera mi. På bildet jeg bruker nå, har jeg hele åtte stykker, som er rekord for meg. Men fire av dem er fra familiemedlemmer. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Man trenger kanskje ikke å tagge seg selv i det hele tatt? Det blir vel litt som smør på flesk. Som en tidligere facebookavhengig så kan jeg si at hvis man tagger seg selv så kommer bildet opp en gang til i feeden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hadde FB i mange år, ble tilslutt så lei av "verdens beste" statuser og "mitt liv er så perfekt" statuser at eg fikk kontoen min slettet. Ikke angret et sekund. Da er vi to! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Tragisk at endel bryr seg om slikt 1 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Et klikk på nettet er noe jeg ikke bryr meg om i det hele tatt! Folk har tatt denne tankegangen alt for langt. Legg ut hva du vil og ikke bry deg om hva andre tenker Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 24 likes og 8 comments på gjeldende bilde. Mitt siste vegginlegg (som jeg skriver uhyre få av) har derimot to likes og ingen comments. Rart hvordan lengre politiske innlegg ikke drar interesse. Lenke til kommentar
evelynbi Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Nå er det ikke sånn at jeg deler bildet mitt 10 ganger osv bare for å få likes. Men poenget mitt er det at alle er så opptatt av likes på profilbilder og dømme andre ut ifra det. Selv så blir jeg veldig påvirket av alle fordommene når det gjelder likes, og føler meg lite likt hvis jeg har "lite likes". Jeg gjør ingenting for å få flere, jeg bare skifter profilbildet en sjelden gang og thats it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå