Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føflekker fra ingensteds?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føflekker kan oppstå hvor som helst på kroppen. Det du kan gjøre selv er å følge med på de, og se om de forandrer seg. Dersom de er små, flate, og ser "vanlige" ut, så mistenker man gjerne ingen fare. Dersom de vokser, blir mørke, har et ujevnt mønster, klær, blør osv., så skal du sjekke de hos legen. Er du usikker selv, så får du legen til å se på de. Konsultasjonen er rask og enkel, og du taper ingenting på det. Da kan du like gjerne sjekke hele kroppen, hvis du ikke har gjort det før. Et enkelt tiltak man kan gjøre selv for å ha kontroll over føflekke sine.

I dette tilfellet ville jeg tatt en tur til legen for en sjekk.

Lenke til kommentar

Hvorfor ville du det i dette tilfellet?

Som sagt;

Har de alltid vært der? I så fall har jeg ikke sett dem på over 20 år.

Kan føflekker bare komme og gå som de vil?

Hvis dem alltid har vært der, har jeg jo bare ikke sett de. Og du bekrefter de kan komme og gå som de vil.

Lenke til kommentar

Hvorfor ville du det i dette tilfellet?

Som sagt;

Har de alltid vært der? I så fall har jeg ikke sett dem på over 20 år.

Kan føflekker bare komme og gå som de vil?

Hvis dem alltid har vært der, har jeg jo bare ikke sett de. Og du bekrefter de kan komme og gå som de vil.

1. Usikkert om de har vært der eller ei

2. Konsultasjonen er rask og enkel

3. Norge ligger høyt på lista i antall personer som får føflekk-kreft, så hvis man i utgangspunktet er usikker, hvorfor ikke ta dette legebesøket.

Jeg skrev ikke at de kan komme og gå som de vil, men de kan oppstå plutselig av forskjellige grunner.

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...