Salt kjeks Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Strømtilkoblingen på en av mine harddisker ble delvis smeltet i dag, grunnet en kortslutning mellom to av pinnene. Harddisken funker fremdeles etter at jeg rettet pinnene, men jeg stoler ikke helt på langtidsbruk av en smeltet kontakt. Jeg lurer derfor på om den "ekstra" kontakten på bildet er for strømtilførsel, eller om det er noe helt annet. Endret 14. desember 2014 av Salt kjeks Lenke til kommentar
crispy345 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Den er for noe jumpers man egentlig ikke skal stille, så det er ikke noe som har smeltet/forsvunnet der. Så lenge resten er OK kan du fint sjekke disken. 1 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Akkuratt ja. Det var strømtilførselen helt til høyre i bildet som såvidt tok fyr, men jeg var kjapp til å slå av PSU, så skadene ble begrenset. Harddisken fungerer fremdeles, men siden plasten mellom lederne er smeltet bort tar jeg ikke sjansen på å la dette stå tilkoblet strøm ubevoktet. Har akkuratt overskrevet hele disken nå, uten problem, men det er noe annet å la den stå og gå hele døgnet. Lenke til kommentar
crispy345 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Skjønner. Jeg er rimelig sikker på at du kan la disken stå å gå ubevoktet, derimot strømforsyning og kabler bør du heller ta en nærmere skikk på. Er det modulære kabler på PSU kan du skifte de ut, er det ikke må du se på skaden og vurdere det. Bare lurer, hva var det som fikk plastikken til å smelte? Kan du også ta noen bilder av skadepunktene? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Den skadde modulære kabelen er kastet allerede. I tillegg til merket sted, er pinnen øverst presset litt inn. Kabelen brant litt også etter at jeg hadde trukket den ut. Grunnen til at dette skjedde var en eldre skade, som jeg ikke hadde oppdaget før. Kontakten er delvis oppsprukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå