Gå til innhold

Håndball en kvinneidrett?


ani123

Anbefalte innlegg

Etter min mening synes jeg det er feil å kalle håndball for en kvinne idrett. JA det er mye mer fokus rundt damehåndball på TV og generelt, men det er mest sannsynlig fordi sporten er dominert av jenter og på grunn av at kvinne landslaget har gjort det så bra i alle år i motsetning til herre landslaget. Men at det er mer fokus rundt kvinneidrett er etter min mening hovedsaklig på grunn av at det er slik vi selv gjør det til. Omtrent alle tenker på kvinner når man hører håndball, og omtrent alle tenker menn når de hører fotball. Men jeg mener at det ikke er rett å kalle håndball for en kvinne idrett fordi det er minst like mange menn/gutter som spiller håndball. For min del synes jeg det er mye gøyere å se på håndballkamper hvor menn spiller fordi det er så mye fart, taklinger og spenning. De spiller råere enn kvinnene og det er jo mer spennende da. Det har blitt sagt utsagn om at håndball er en pinglesport og mer feminint, men det er en av de sportene med mest kontakt mellom lagene så det er minst like mye en herresport som en kvinnesport. I mitt klubblag er det faktisk mer fokus på herrelaget enn damelaget, så om du er gutt og spiller håndball så ikke vær redd for å bli snakket stygt om. Det er minst like kult å spille håndball som å spille fotball!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...