Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] merkelig pipelyd fra jeep

Richard91

Anbefalte innlegg

Har en 94 modell grand cherokee 5.2L som plutselig begynte med en konstant pipelyd når jeg satt i nøkkelen. Klarer fint og starte bilen, og lyden forsvinner heller ikke om jeg tar ut nøkkelen igjen. Eneste som stopper lyden er om jeg kobler fra batteriet i minst 5 sek, men starter igjen så fort jeg setter i nøkkelen, uten å vri om. Litt usikker på hvor lyden kommer fra, men kan høres ut som det ligger bak displayet til kjørecomputeren. Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aux-pumpe er bare et navn på hvilken som helst alternativ pumpe, slik som sirkuleringspumpe til varmeapparatet, diesel-pumpe for en dieselbrenner, whatever.

Joda. Ikke alle biler slår seg helt av før først etter noen minutter, og om du har et dårlig relé eller dårlig elektronikk så kan det stå på hele tiden.

Dessverre så har jeg ikke så mye greie på din spesifikke modell, så jeg kan ikke peile meg inn i detaljer, så det beste svaret jeg kan gi deg er en vifte eller pumpe som må byttes.

Lenke til kommentar

http://www.cherokeeforum.com/attachments/f5/81803d1323638744t-grand-cherokee-94-central-lock-problem-img_2862.jpg

Fant denne boksen under rattet på venstre side, det er denne som laget lyden, siden jeg ikke vet hva det er så var det relativt vanskelig å google den, eneste jeg har funnet ut av er at den styrer sentrallåsen, men kun låsing, er fortsatt mulig å låse opp selv om jeg har tatt den ut. Noen som vet hva det er og hva den gjør?

Lenke til kommentar

Kan godt være en buzzer til lysene dine, som skal si ifra om du glemmer å slå av lysene når du går ut av bilen. Den skal i utgangspunktet ikke ha noe å gjøre med sentrallåsen, men med så mange kontaktpunkter, kan den jo ha flere funksjoner.

Står det ikke noe som helst nummer på baksiden av boksen? Jeg søkte opp et par av de patentnummerne, og da kommer det opp henvisninger til teknologi til styring av sentrallås (eller radiosignaler da).

Google "us patent nnnn" hvor nnnn er nummerne på enheten. Du kan også prøve å søke opp Jeep også hele rekken med nummer, for å se om noe dukker opp.

Lenke til kommentar

Husker jeg pleide å rive ut den buzzer-jævelen der for få fred i forbindelse med rep av innbruddskader på Jeep'er for noen år siden, da det var hot. Tror ikke den direkte styrer sentrallås, men høres kjent ut at du ikke får låst uten modulen i.

Det er i alle fall en "chime module" og hvis du søker litt rundt dette + Jeep, så finner du nok fler med samme problem. De som ikke gidder eller kan feilsøke el-problemer, åpnet modulen og tok ut selve buzzeren inni, så holdt den fred uten at man mistet noe systemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...