Gå til innhold

NEC ND-1300A

jirre

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg en NEC ND-1300A som jeg skal installere i stedet for en Sony CRX220A1. Skal med andre ord bevege meg fra CD til DVD brenning. Voi voi, dette skal bli greier. :D

Jeg må innrømme at jeg ikke er fortrolig med hvordan jeg skal gjøre dette. Det er vel neppe så enkelt som å ta ut den ene og sette inn den andre, slå på maskinen og dett var dett? Det er sikkert noen drivere som må avinstalleres og noen andre installeres? Jeg har Bulk versjonen og mangler selvfølgelig eventuelle drivere. Huff og huff, nå beveger jeg meg i ukjent farvann. :love:

Derfor lurer jeg på om det er noen her i forumet som har eller vet om en oppskrift på slike dramatiske forandringer i oppsettet. Det gjelder vel å trå varsomt hvis DVD brenneren skal fungere etter installasjonen.

Please Help :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jed har nylig gjort akkurat det samme som du skal til å gjøre snart!

For meg var det bare å bytte. MEN du må passe på å sette jumperen som står bak likt som den står på cd brenneren. (avhengig av om den var master eller slave)

Etter innstallasjonen starta jeg bare opp å gikk inn på "legg til ny maskinvare" og søkte etter "plugg and play" å vips så var den klar...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Funka hos meg vertfall *grin*

BTW:Kjører WinXP pro

Takk skal du ha Lucifer 666, dette høres fint ut. Jeg venter til i morgen tidlig før jeg hopper inn i DVD verden.

Ikke for at jeg ikke stoler på deg Lucifer 666, men hvis det er noen andre som har noe de vil tilføye ifm denne dramatiske oppgraderingen, så nøl ikke med å poste. *grin*

Lenke til kommentar

ja, jeg har også NEC 1300a (hadde riktignok ikke noen brenner/spiller før) og jeg bare putta den inn og begynte å kopiere DVD'er ;) Jeg kan abefale at du installerer Herries firmware også, så de fleste plater skal virke som de skal. (Auto-Reset eller RPC1 versjonene gjør den sonefri og ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...