GoatFaze Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hei! Jeg har en venn som har noen spørsmål om riggen sin. VI har begge et 770 skjermkort. Eneste forskjellen er at jeg har 4gb vram. Han har AMD FX-8350 black edition CPU på 4ghz. Jeg har I7-4770k på 4ghz. Hva er det som gjør at jeg drar spill så mye bedre enn han? Hva trengs å oppgraderes i hans rigg? Beklager for rotete spørsmål. Hvis innlegget er feilplassert kan det flyttes eller slettes. Takk på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 i7 4770K > AMD FX-8350 ... litt avhengig av spill, men stort sett yter intel sin bedre, og i enkelte tilfeller er forskjellen markant. Mengden GDDR5 kan også ha noe å si, avhengig av spill og oppløsning man kjører på. Hvis forskjellen er veldig stor, i absolutt alle spill, så kan det tenkes han har noen funksjoner i BIOS som må de-aktiveres (Cool'n'Quiet?). Lenke til kommentar
GoatFaze Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Okei, kan det være en god oppgradering for han å kjøpe nytt HK og f.eks en 4690k eller er ny GPU bedre invistering? I spill som minecraft og ac unity for han ganske heftige lagspikes. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) AC unity ser ut til å hate 8350 da, kan være det blir bedre med litt patching etter hvert som tiden går. Det blir litt dumt å oppgradere systemet pga et spill som er laget på fylla I tillegg anbefales 3 GB vram så der kommer 770 til kort (han sitt). Hvis han absolutt vil oppgradere så gå for 4790K, GTX 970 og en god kjøler. Du kan se litt her for oversikt over CPU'er og spill http://www.anandtech.com/show/8426/the-intel-haswell-e-cpu-review-core-i7-5960x-i7-5930k-i7-5820k-tested/6 Endret 14. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Dere kan jo prøve å bytte skjermkort med hverandre og teste litt hver for dere. Da vil det kun være CPU igjen som kilde til en eventuell ytelsesforskjell. 1 Lenke til kommentar
GoatFaze Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Okei, men hvis han skal ha nytt skjermkort. Lønner det seg å kjøpe ett gainward 770 2gb til, eller legge vekk 770 kortet og kjøpe 970? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hjelper ingenting med SLI med to 2 GB kort (man dobler ikke dette) så lenge noe av begrensningen ligger der (og som man ser så trenger fler og fler spill mer vram). Lenke til kommentar
GoatFaze Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Da er beste mulighet 970 da? 980 blir for dyrt for han, men er vel også litt overkill for 1080p 60hz gaming? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Det er et greit kort, men jeg ville ikke ha brukt en krone på det før jeg hadde fått bekreftet at det ikke er CPU som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Skjønner ikke hvordan Minecraft kan lagge med så gode specs? Minecraft kjøres lett på billige maskiner? Lenke til kommentar
GoatFaze Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Skal sjekke CPUen til helgen. Når han spiller på amplified world må han skru ned renderdistance en god del for å kunne spille på over 60fps.. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hei! Jeg har en venn som har noen spørsmål om riggen sin. VI har begge et 770 skjermkort. Eneste forskjellen er at jeg har 4gb vram. Han har AMD FX-8350 black edition CPU på 4ghz. Jeg har I7-4770k på 4ghz. Hva er det som gjør at jeg drar spill så mye bedre enn han? Hva trengs å oppgraderes i hans rigg? Beklager for rotete spørsmål. Hvis innlegget er feilplassert kan det flyttes eller slettes. Takk på forhånd for svar:) Grunnen er at spill generelt bruker ikke mer enn 2 cpu kjerner, å siden amd sine cpuer har dårligere ytelse per kjerne så taper han da cpu ytelse i forhold til din i7 som har mer kraft per kjerne. Det som trengs å oppgraderes for at dere skal få lik ytelse, er at han da må kjøpe seg en 4790k cpu. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Med ett skjermkort og en 60 Hz skjerm synes jeg ikke at det er verdt pengene å oppgradere. Jeg kan ikke skjønnr at det skal være en så enorm forskjell mellom dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå