Gå til innhold

Koble eksisterende høyttalere til nytt, trådløst anlegg

Anbefalte innlegg

Jeg har et Samsung HT-XQ100 med 5 høyttalere + sub (se evt. bruksanvisning her: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200702/20070207171859140_XQ100TXQ100_GB.pdf)

Jeg har koblet anlegget til en AppleTV og kan på den måten spille musikk fra Spotify trådløst. Problemet med det eksisterende oppsettet er at det sitter en vifte i anlegget som bråker. I tillegg kan jeg ikke skru anlegget av og på med mobilen/dataen, så det er litt tiltak når jeg skal høre på musikk.

Jeg har sett litt på systemene til Sonos der en kan styre alt fra mobilen. Vil det være mulig å koble noen av de eksisterende høyttalerne til dette (det ser ikke ut som kablene passer)?

Eller bør jeg kjøpe alt nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at kablene til Samsung-høyttalerne er rene kabler uten plugger/spader e.l. Og Sonos Amp ser ut til å ha skrutilkobling for høyttalere. Så ja, det vil antakelig fungere. Men jeg kan ikke si at lyden på disse høyttalerne i Samungs alt-i-ett-pakker er spesielt.

Ville definitivt anbefale å kjøpe et par skikkelige høyttalere, evt aktive, for å koble til Sonos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...