Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Hei godtfolk! Jeg skal kjøpe så-lydtette-som-mulig hodetelefoner til et familiemedlem nå til jul, og lurer på hva dere anbefaler? Er bare for fly/kontor-bruk, men må kunne dempe ut lyd fra høylytte samtaler i nabo-kontoret feks. Pris bør være rundt tusen-lappen, men litt over eller litt under går fint det også. Det mest ideelle hadde vært et headset jeg kunne kjøpt i en butikk slik at jeg vet at jeg for fatt i det til jul! Tusen takk for anbefalingene! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Det hjelper jo litt med tette klokker som f.eks ATH-M50, men for effektiv støyreduksjon må det nok til aktiv støydempning ala Bose. Proppene til Bose er mest effektive hvis målet er å få det så stille som mulig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Det hjelper jo litt med tette klokker som f.eks ATH-M50, men for effektiv støyreduksjon må det nok til aktiv støydempning ala Bose. Proppene til Bose er mest effektive hvis målet er å få det så stille som mulig. Aktiv støydemping er mindre effektivt enn passiv støydemping. AtW Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Aktiv støydemping er mindre effektivt enn passiv støydemping. AtW Er ikke helt sikker på hva du mener her siden min erfaring er stikk motsatt. Hva ville du foreslått da ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Aktiv støydemping er mindre effektivt enn passiv støydemping. AtW Er ikke helt sikker på hva du mener her siden min erfaring er stikk motsatt. Hva ville du foreslått da ? Det er jo bare å se på målinger det, aktiv støydemping fungerer dårligere. Om man vil ha best mulig demping, så foreslår jeg passiv demping. AtW Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Beyerdynamic DT770M er beregnet for trommeslagere. De har god støydemping. Bruker de som hørselsvern på jobb. De er dog litt dyrere. Mulig man kan finne de rimelige på eBay eller tilbud noen steder. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Aktiv demping fungerer også stort sett dårligere i fly, om man vil ha mest mulig demping. AtW Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Aktiv demping fungerer også stort sett dårligere i fly, om man vil ha mest mulig demping. AtW Da må du fly eksepsjonelt stillegående fly. Slike går ikke på vanlige norske innenriksruter. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Beyerdynamic DT770M er beregnet for trommeslagere. De har god støydemping. Bruker de som hørselsvern på jobb. De er dog litt dyrere. Mulig man kan finne de rimelige på eBay eller tilbud noen steder. Testet de mot viftestøy fra PC-en min, tastaturstøy osv. Ikke noe å si på mot DT770Pro. De er selvsagt mer effektive på høyere frekvenser, men jeg fant ikke forskjellen i praksis til å ha noe å si. Ja, også høres de helt forferdelige ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Pro og M er ikke de samme hodetelefonene. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Beyerdynamic DT770M er beregnet for trommeslagere. De har god støydemping. Bruker de som hørselsvern på jobb. De er dog litt dyrere. Mulig man kan finne de rimelige på eBay eller tilbud noen steder. Testet de mot viftestøy fra PC-en min, tastaturstøy osv. Ikke noe å si på mot DT770Pro. De er selvsagt mer effektive på høyere frekvenser, men jeg fant ikke forskjellen i praksis til å ha noe å si. Ja, også høres de helt forferdelige ut. Hørtes de helt forferdelige ut? o.O Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Aktiv demping fungerer også stort sett dårligere i fly, om man vil ha mest mulig demping. AtW Da må du fly eksepsjonelt stillegående fly. Slike går ikke på vanlige norske innenriksruter. Dempingskarakteristikken til passive hodetelefoner er ikke avhengig av støynivået, demper de 40 dB på en gitt frekvens så demper de 40 dB uansett hvor høyst utgangsnivået er. Se feks her på en dempekurve fra en øreplugg (den nederste), hvilken aktiv demping er det du mener oppnår slike resultater? (forutsetter dog skikkelig innsetting) http://www.hear-more.com/images/music2b.gif AtW Endret 14. desember 2014 av ATWindsor Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Aktiv demping fungerer også stort sett dårligere i fly, om man vil ha mest mulig demping. AtW Da må du fly eksepsjonelt stillegående fly. Slike går ikke på vanlige norske innenriksruter. Dempingskarakteristikken til passive hodetelefoner er ikke avhengig av støynivået, demper de 40 dB på en gitt frekvens så demper de 40 dB uansett hvor høyst utgangsnivået er. Se feks her på en dempekurve fra en øreplugg (den nederste), hvilken aktiv demping er det du mener oppnår slike resultater? (forutsetter dog skikkelig innsetting) http://www.hear-more.com/images/music2b.gif AtW Hvilke passive hodetelefoner mener du skal gi ham en stillere tid på flyet enn aktive? Skal vi dra med oss f.eks. Peltor Optima + plugger istedet for et sett QC25 kanskje? Jeg flyr ofte og har prøve en del forskjellige. Ingenting er i nærheten av aktiv demping, svært langt fra nærheten. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 http://thewirecutter.com/reviews/best-noise-cancelling-in-ear-headphones-so-far/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 http://thewirecutter.com/reviews/best-noise-cancelling-in-ear-headphones-so-far/ Hva med de? Det er riktig at de er noe bedre fra 130-250 Hz, mens de blir grundig slått på alle andre frekvenser av helt enkle ørepropper. Videre er dette kombinasjonspropper, dvs både aktiv og passiv demping (noe man ser på de høyere frekvensene) AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 For fly, aktiv demping. For kontor, lukkede. Aktiv demping fungerer også stort sett dårligere i fly, om man vil ha mest mulig demping. AtW Da må du fly eksepsjonelt stillegående fly. Slike går ikke på vanlige norske innenriksruter. Dempingskarakteristikken til passive hodetelefoner er ikke avhengig av støynivået, demper de 40 dB på en gitt frekvens så demper de 40 dB uansett hvor høyst utgangsnivået er. Se feks her på en dempekurve fra en øreplugg (den nederste), hvilken aktiv demping er det du mener oppnår slike resultater? (forutsetter dog skikkelig innsetting) http://www.hear-more.com/images/music2b.gif AtW Hvilke passive hodetelefoner mener du skal gi ham en stillere tid på flyet enn aktive? Skal vi dra med oss f.eks. Peltor Optima + plugger istedet for et sett QC25 kanskje? Jeg flyr ofte og har prøve en del forskjellige. Ingenting er i nærheten av aktiv demping, svært langt fra nærheten. Da bruker du ikke de passive variantene rett, ellers så blir du lurt av at aktive klokker demper lavfrekvent mer enn høyfrekvent, så du kanskje tror de demper mer enn de gjør på et fly. AtW Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Hørtes de helt forferdelige ut? o.O DT770M har absolutt ingen bass. Ingenting. Det var en del mer i AKG Q701, for å si det sånn. Høyttalere på en TV er lignende frekvensrespons. Pro og M er ikke de samme hodetelefonene. Nei, M hadde ikke noe på Pro når det kom til lyddemping. Nå er jeg usikker på hvilken frekvens de har mål dempingen på, men forskjellen ved viftestøy("flystøy") og andre lyder man kan høre på et kontor var minimal. Jeg har begge. Jeg har sammenlignet. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Da bruker du ikke de passive variantene rett, ellers så blir du lurt av at aktive klokker demper lavfrekvent mer enn høyfrekvent, så du kanskje tror de demper mer enn de gjør på et fly. AtW Det handler om å ha en praktisk tilnærming. Man drar ikke med seg store passive dempere og i tillegg proppene for lyden på en reise. Man ønsker ett og samme produkt, til en opplevd stillere flytur, med musikk. Denner tråden handler vel ikke om hva som demper lyd mest? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Denner tråden handler vel ikke om hva som demper lyd mest? Trådstarter spør jo etter så-lydtette-som-mulig hodetelefoner. Da vil jo det spørsmålet naturligvis dukke opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå