Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digital Impuls er ikke den billigste, men de er veldig trivelige. Jeg har ingenting annet enn gode erfaringer med de og jeg handler der MYE. Dette gjelder Digital Impuls i Trondheim.

 

 

Trivelige karer i DI Trondheim ja , litt vel opptatt av Nvidia produkter , men langt mer oppegående enn noen andre lokale sjapper jeg har vært innom ( Elkjøp , Lefdal , Amentio når de fantes og så senere Datakjeden ) , trolig var det kun Mamoz som hadde like gode kundebehandlere men de tabbet seg vel ut på pris / tilgjengelighet...

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd dårlig service med Komplett.

 

Men hvis det er sant at det er informert at fjernkontrollen ikke fulgte med så er det faktisk TS som er vrang her. Hvis du trenger denne fjernkontrollen, så bit i det sure eplet og benytt deg av angreretten.

 

Et annet tips er å prøve å få tak i original fjernkontroll. Har selv kjøpt en del smådeler/reservedeler til diverse produkter - det er bare å ringe importøren evt. få riktig telefonnummer, og ringe og bestille, koster vanligvis småpenger også.

Takk for alle svar, fjernkontrollen i seg selv kunne jeg ikke brydd meg mindre med. Det er det faktum at den er nødvendig for å kunne bruke "smart insight" , en Eizo innovasjon som skal være en vesentlig forbedring mtp. skytespill samt at den har et bilde som ikke går helt ut i kantene, det er vel et drøyt 20 tommers bilde på den 23 tommers skjermen. I det hele tatt så var jeg ikke klar over at fjernkontrollen var en så vesentlig del av produktet. I utgangspunktet ser jeg på fjernkontroll til en PC skjerm som en gimmick, men ikke når det er eneste mulighet for justeringer. Komplett skriver også bla. om sine demovarer at den: Kan mangle tilbehør som ikke er nødvendig for at varen skal fungere.

Som sagt mener jeg at den mangler mer enn en fjernkontroll, den mangler en del som er nødvendig for at den skal fungere som en Eizo Foris 2333. Mao. en vesentlig mangel slik jeg ser det.

 

Nå har jeg spikket flisen nok. Skjermen blir returnert på nærmeste pick up point en gang jeg likevel er forbi og jeg finner meg en ny favorittbutikk.

Takk igjen for alle ærlige svar. Konklusjonen er vel at jeg er en kverrulant og at komplett kunne ha løst dette noe smidigere hvis de hadde ønsket. Alternativt, opplyst om hvor viktig denne fjernkontrollen er for akkurat dette produktet.

 

Edit: enda en hersens skrivefeil

Endret av AndréMF
Lenke til kommentar

Kverrulant eller ikke, det er Komplett som tråkker i salaten gang på gang og stadig mister kunder

pga sin lusne oppførsel. Hvordan skulle selgere blitt om alle konsumenter skulle svelge alt selgere gulper ut av seg?

 

Jeg synes avgjørelsen er forsvarlig da Komplett ikke klarte å løse det tilfredstillende for deg.

Lenke til kommentar

Lurer på hvem komplett mister kunder til. Tipper svaret der er mpx :p

Denne saken er jo egentlig enkel: ANGREFRIST! OP kan ikke gangen i dette, og gjør det til et større problem enn det er, og så utarter det. Dette er fire klikk på "min side"; og så er jobben gjort. Ser intet klanderverdig fra komplett her, jeg forventer stort sett kun pure basics når jeg handler demo. Ingen IO-shield på HK, for eksempel. Eneste er at rabatten er noe lav ift at ikke kontrollen er med, men det er komplett sitt valg som forretning å sette prisen der de selv vil.

Lenke til kommentar

Joda , du har rett i det du sier Knopflerbruce , men her burde også kundeservicen til Komplett ha sjekket tidligere kundeforhold og gjort en fornuftig vurdering av hvor mye "ekstra" de ønsker å yte for kunden for å beholde ham som kunde og inntektskilde i fremtiden.

At man i det hele tatt tillater at slike blundere skjer i kundeservicen er for meg hårreisende , her har trolig selskapet ved å informere på riktig måte (høflig og løsningsorientert) hva som kan gjøres og hvorfor tatt vare på en kunde i steden for å ødelegge et kundeforhold og potensielt miste flere kunder som leser denne forumposten.

Lenke til kommentar

 

 

Det blir mer som om det hadde blitt informert om at fjernkontroll til stereoanlegget ikke medfølger, kjøper godtar dette for så å oppdage at man MÅ ha fjernkontroll for å bruke anlegget.

 

Nja, slik jeg har skjønt fungerer denne skjermen helt utmerket uten fjernkontroll. Fjernkontrollen gir kun en ekstra funksjon ved å kalibrere produktet. Selv om man gjerne vil kalibrere en slik skjerm er det ikke sikkert komplett hadde et ansvar for at kunden selv ikke gjorde research på dette. Kalibrering hadde aldri vært "vesentlig" hvis det hadde vært hvilken som helst annen skjerm av et annet merke, så det er ikke helt lett å vite hvem som har rett.

 

Uansett synes jeg det er tullete og unødvendig av Komplett å sette seg på bakbeina her.

Kan jo lure på hvor mye de har tapt på denne saken fremfor å komme med et realt mottilbud om forslaget til TS var uakseptabelt.

Lenke til kommentar

TS har gjort en tabbe, og komplett har god returordning. Ser ikke problemet, eller hvorfor noen synes komplett er urettferdige. De strekker seg lenger enn loven, men det må da finnes grenser.

 

Hvis jeg kjøper noe jeg ikke kan bruke fordi det ikke passet sammen, eller at jeg har for lite utstyr til å bruke det, eller fordi utstyret jeg kjøpte ikke når opp til forventningene/ikke har ønsket funksjonalitet, så ville jeg vært en av svært mange, og jeg forventer åpenbart at jeg blir behandlet som alle andre. Hvorfor TS ønsker særbehandling i dette tilfellet er for meg et mysterium.

 

For dette gjelder mange andre som bruker returretten, og derfor den er der. Men det ville vært dumskap om selger skulle betalt for en hver feil kjøper gjør. Ja, for det er på langt nær gratis å pakke, sende og så ta i mot et produkt. Komplett er hyggelige og har en langt bedre returordning enn hva som kreves av loven.

 

Reklamasjon og garanti er også helt feil instans, så det er klart de også nekter det. Og bare så det er sagt, av fem skjermer jeg har, så er det bare en som har en egen meny for justering av skjermen. :) SÅ det er absolutt de som driter i slik funksjonalitet. (de færreste jeg kjenner gjør endringer til tross for at de har mulighet) Og det er nok de komplett ønsker å selge til.

 

Det er helt vanlig at de fleste forbrukerprodukter kommer i rimeligere varianter med deaktivert eller ikke tilgjengelig funksjonalitet. Og selv om dette ikke er en rimeligere modell, så er det et produkt med nedsatt pris for nedsatt funksjonalitet. At det var mer enn kjøper /ts planla må han nesten ta på sin egen kappe, og at det kan være vanskelig uten grundig research er forståelig, men også derfor angreretten er på plass.

 

Jeg ville vært svært overrasket om andre nettbutikker ville strukket seg så langt at de betalte for tabben som ikke ble gjort av dem. Det blir litt opp til hvor langt de vil strekke seg. Jeg tipper de får mange slike forespørsler, og da koster det dem dyrt om de skulle gjort slik.

 

Og har hørt om andre her på forumet som har hatt lignende "dårlig erfaring" med andre nettbutikker i lignende scenarioer. Typisk er at de "fra nå av kun skal holde seg til komplett", så det svinger tydeligvis begge veier.

 

Slik var det hele tiden da jeg jobbet i butikk. Folk som flyr frem og tilbake mellom butikker, fordi de enten mener vi er så mye bedre enn andre, eller at vi er helt forferdelige. :closedeyes:

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden vi diskuterer erfaringer så slår jeg et slag for Knut som jobber på kundeservice hos MPX.

Jeg handlet endel julegaver på Black Friday, men la ikke merke til at den ene varen ikke var bekreftet levert før jul.

Jeg kontaktet MPX via chat og de tilbød og kansellere denne varen og så sende resten. Pga en misforståelse så blir hele ordren kansellert av MPX, men jeg ringer på lørdag kveld hvorpå Knut oppretter en ny ordre, fikser prisene til Black Friday nivå og erstatter et vannkjølingssett med en nyere modell da den gamle hadde gått tom.

 

Strålende service.

 

Ang. Komplett så har jeg alltid fått utmerket service der. Og jeg har vært tildels veldig uheldig med flere innkjøp hvor de har strukket seg langt for å fikse problemer som har oppstått med bl.a. inkompatible minnesett etc.

Lenke til kommentar

Uansett synes jeg det er tullete og unødvendig av Komplett å sette seg på bakbeina her.

Kan jo lure på hvor mye de har tapt på denne saken fremfor å komme med et realt mottilbud om forslaget til TS var uakseptabelt.

 

 

Når TS ønsker å kjøre returen som reklamasjon og Komplett anser saken som angrefrist så er det jo ikke noe rom mellom partene å gi mottilbud på. Enten godtar Komplett å kjøre saken som reklamasjon eller så gjør de ikke.

 

Se på alternativene TS kommer med:

 

1) Ettersendt gratis fjernkontroll. Men skjermen ble jo solgt med redusert pris da fjernkontrollen manglet!

2) 1000kr kreditert på demoskjermen dersom han kjøper en ekstra.

3) RMA.

 

Alternativ 1) ble nok avfeid umiddelbart pga umulig å oppfylle. Alt 2) forsvant nok minst like kjapt. 1000kr er alt for høyt krav.

 

Da står standard reklamasjon igjen. Jeg ser virkelig ikke hvordan kundebehandleren til Komplett skal kunne komme med et godt kompromissforslag her.

 

Så da snakker vi om eventuelt å yte så god service at de godtok saken som RMA. Selvsagt kjedelig for Komplett å tape en kunde, men å legge om policy til også å godta RMA på disse sakene ville også kostet. Men all ære til de butikkene som ville godtatt reklamasjon her, jeg tror det er få.

Lenke til kommentar

Siden vi diskuterer erfaringer så slår jeg et slag for Knut som jobber på kundeservice hos MPX.

Jeg handlet endel julegaver på Black Friday, men la ikke merke til at den ene varen ikke var bekreftet levert før jul.

Jeg kontaktet MPX via chat og de tilbød og kansellere denne varen og så sende resten. Pga en misforståelse så blir hele ordren kansellert av MPX, men jeg ringer på lørdag kveld hvorpå Knut oppretter en ny ordre, fikser prisene til Black Friday nivå og erstatter et vannkjølingssett med en nyere modell da den gamle hadde gått tom.

 

Strålende service.

 

Ang. Komplett så har jeg alltid fått utmerket service der. Og jeg har vært tildels veldig uheldig med flere innkjøp hvor de har strukket seg langt for å fikse problemer som har oppstått med bl.a. inkompatible minnesett etc.

Du skal ikke se bort ifra at godeste "Knut fra MPX", og er "Knut fra Komplett.no" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...