tommysa Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 I dag mistet vi plutselig trådløsnettverket. Da jeg skulle logge inn på admin sida via det kablede nettverket fikk jeg opp en tekstside som fortalte at "innstillingene var oppdatert, og at jeg måtte logge inn via trådløsnettet". Jeg synes dette var noe mistenkelig siden jeg ikke har vært inne på routeren og endret noe på måneder. Koblet derfor fra canal digital og rebootet. Kom fremdeles ikke inn via kablet nett så jeg gikk inn på via trådløs og endret admin bruker og passord. Koblet deretter på canal digital igjen og prøvde firmware oppgradering. Det feilet konsekvent. Lastet ned nyere firmware fra nettsidene til asus og installerte. Dette må da enten være en bug eller et angrep. Tror forresten ikke at noen kom inn via trådløs siden jeg bor i utkanten av Tromsø. Er vel liten sjans for at noen sitter å hacker trådløsroutere tidlig en søndags morra her Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 aldri hørt at man må logge inn via trådløst nett? alle routere i all tid har jo anbefalt å gjøre innstillinger osv via kabel grunnet bedre stabilitet.....(hvertfall ved flashing av firmware) høres veldig ut som en bug eller kanskje failet automatisk oppdatering? Lenke til kommentar
tommysa Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Ja, kunne ligne på en automatisk oppdatering som feilet, uten at jeg egentlig har opplevd det. Men det finnes ingen opsjon for automatisk oppdatering så jeg tror det må gjøres manuelt. Trafikken gikk i taket på det tidspunktet alt gikk ned. Men mesteparten av forespørslene gikk til googles reklametjeneste, facebook og apple servere. En mindre ønsket reklametjeneste som var høyt på liste var core.mochibot.com, visstnok både en kjent flashplayer trojaner og en reklametjeneste som brukes på spillsider som ungene sikkert bruker. Den er nå blokkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå