Torebra Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Ble lagt inn på sykehus for 2 år siden med hepatitt a og gulsot. Det viste seg at jeg har blitt smitta av kokka på jobb som også eide plassen jeg var å spiste på. Er fortsatt ikke helt i form. Ho hadde blitt smitta av det i egypt. Er det mulig å søke erstatning? Var en god del sykmeldt det første året, og rører fortsatt ikke alkohol Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Erstattning fra hvem? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Oppklaring av "faktum" .. Sitat: "jeg har blitt smitta av kokka på jobb som også eide plassen jeg var å spiste på." Vil det si at kokka eide arbeidsplassen? Var kokka også arbeidsgiver? Hvordan skjedde overføringen av smitte? Endret 14. desember 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Torebra Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Smitten går bare via blod eller avføring. Kokka leigde ut plassen og sto for matlaging. Jobber i tunnel så blir sendt rundt i dette langstrakte landet. Erstatning for tapt arbeidsfortjeneste foreksempel? Har 100-150kr mindre i timen når jeg er sykmeldt, da jeg ikke får tillegga mine. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hvis det dreier seg om smitteoverføring av den mer personlige arten, så kan kokka kanskje bli erstatningsanvarlig. Tror noe av vilkåret er at kokka kjente til at hun var smittebærer av hepatitt. http://www.nettressurser.no/helserett/Oppdateringer/NOU-2012-17.-Strafferettslige-spoersmaal-ved-alvorlige-smittsomme-sykdommer Hvis smitteoverføringen skjedde på en litt annen måte og under utføringen av en jobb, så vil det være en annen problemstilling. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Smitten går bare via blod eller avføring. Kokka leigde ut plassen og sto for matlaging. Jobber i tunnel så blir sendt rundt i dette langstrakte landet. Erstatning for tapt arbeidsfortjeneste foreksempel? Har 100-150kr mindre i timen når jeg er sykmeldt, da jeg ikke får tillegga mine. Sykepenger skal tilsvare det du har tjent de siste månedene på vanlig jobbing, ikke bare hva grunnlønna di er. Så om du har salgsprovisjoner o.l. så skal dette være med som beregning av sykepengene du får fra NAV. Overtid o.l. derimot brukes ikke i beregningen. Endret 16. desember 2014 av Alastor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå