Yippee Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Hei! bor i skauen og har begrenset internett hastighet. men når jeg tar en Telenor test av nettverket, får jeg 3.69 mbit/s nedlasting og 0.40 opplasting. Men når jeg laster ned ting, går den aldri over 600kb/s. Noen som vet hva dette kan være? Glemte og nevne at jeg bruker Kabel, og ikke trådløst, da jeg har hørt dette er det beste.. Mvh Yippee Endret 13. desember 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 bit og bytes .... Det du måtte lese av i bit må deles på 8 for å få det til bytes. Så hvis man f.eks har 8000 kbit/s så har man 1000kb/s altså 1 megabyte i sekundet. Sånn grovt regnet. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg skjønner lite av akkurat det her desverre.. skjønner hva DU mener. Men testa på nytt og fikk 4.5mbit/s (Nedlasting) skulle jeg da ikke hatt mer enn 600kib/s? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Nå skriver du 600kib/s, i stad skrev du 600 kb/s. KB/s = Kilobyte per sekund Kbit/s = Kilobit per sekund Så 4,5mbit/s ~ 0,56MB/s ~560 KB/s Det vil jo alltid være litt forskjell mellom servere, så du tester linja di en plass, og laster ned noe en annen plass. Man vil se litt forskjeller. Av hva du skriver ser det riktig ut. Endret 13. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Kikket på hastighet i "BITLORD" og der går det aldri over 600KIB/S Men Telenor testen sto det mb/s. Kan ikke være en port eller noe som ikke er åpnet for full hastighet? mener jeg skulle hatt mer altså... Takk for svar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Which ports should I use? The official ports for Bittorrent are 6881-6889, but most ISPs block or at least throttle those ports, so users are encouraged to use a port range of something between 49152 and 65535. What bandwidth settings should I use? Start with the following: Maximum Connections 200 Maximum Download Speed (Kib/s) -1 Maximum Upload Speed (Kib/s) 80% of upload speed Maximum Upload Slots 4 Maximum Half-Open Connections 20 Maximum Connection Attempts per Second 20 If you’re using Windows XP*: Maximum Half-Open Connections 8 If you’re using pre-SP2 Windows Vista*: Maximum Half-Open Connections 4 You can then tweak those settings to suit your connection. See Bandwidth Tweaking. Note: if you do not know your upload speed, go to http://speedtest.net and run a test. You can view the results in KB/s by choosing “kilobytes” for “Speed Measurement” which can be accessed under “Settings” in the top left corner of the page. http://www.bitlord.com/faq-php/ Til slutt kan man jo si at en nedlastningshastighet på en torrent ikke betyr en dritt for din linje. Er det få som deler filen du laster, så går det seint. Last ned et eller anna fra en stor server og se hva du får da (microsoft, nvidia, osv...) Endret 13. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Kikket på hastighet i "BITLORD" og der går det aldri over 600KIB/S Men Telenor testen sto det mb/s. Kan ikke være en port eller noe som ikke er åpnet for full hastighet? mener jeg skulle hatt mer altså... Takk for svar Kyrre har jo allerede vist hvorfor du får det du skal ha. Det er forskjellige benevnelser på datamengder. Bits og bytes. Bits forkortes med en "b" og bytes med en "B". Det går 8 bits på en byte. Torrentprogrammer, nettlesere osv viser det gjerne i byte, som i ditt tilfelle var 600KBps. Telenor and andre nettleverandører, samt hastighetstestingsider, som speedtest.net, oppgir det i bit, som i ditt tilfelle 4,5Mbps. 600KBps = (600*8)Kbps = 4800 Kbps. Du får jo mer enn du betaler for jo, du burde jo juble! Som regel er det ofte mindre også, da det leverandøren er brutto hastighet, og det er netto som vises i tester og under nedlasting. Endret 13. desember 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå