Gå til innhold

Delings app - Hvor mye tåler serveren?

Skrapy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 13 år gammel gutt som skal utvikle en app. Appen skal ha samme mulighet som f.eks Facebook og Instagram. Hvor man kan dele ting. Forteller ikke ideen bak appen, men må ha litt hjelp angående den. Man skal kunne dele filer som andre kan lese. For at dette skal kunne være mulig trenger jeg en server, og den skal jeg lage selv. Har en stasjonær pc, jeg bare skal innstallere Server OS. Men hvor mye kan en sånn server egentlig holde av mennesker og filer?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om noen ting her.

Hva forventer du av besøkende ?

Forventet bruk av båndbredde ?
Forventet disk forbruk ?

Hvor mye ressurser trenger du ?

Har du nettlinje for kommersiell bruk hjemme ?
Hva er kapasiteten på din nettlinje ?

Hva med redudans på server, strøm og båndbredde?

Du sier heller ingenting om den såkalte serveren din. Utifra det kunnskapsnivået du utlyser her, anbefaler jeg deg at du går ferdig ungdomsskolen først og fremst. Når det er fullført, anbefaler jeg deg at du kartlegger HVA du faktisk har behov for, så går du ut å leier en server som dekker kravene, hos en leverandør som har godt utstyr, redudans og kunnskaper om serverfaget. Deretter kan du utvikle.

Endret av Hèxacôres
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskeleg å sei kor mykje ein slik server kan levere. Det kjem an på filstørrelse på filene, antall forespørslar osv.. Om du set opp ein billeg stasjonær pc med ssd og gigabit nettverkskort så er du kommen langt. Då blir nok begrensningen nettlinja di. Då tek eg utgangspunkt i at det krev lite prossesering på serveren. Feks berre laste opp og ned filer. Evt så må ein kompensere med kraftigere prosessor og meir minne for cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...