arielfaaland Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei...! Kjøpte dette hoss komplett.no her om dagen..! AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte _______________________________________________ Har hadde hardisk, kabinett, cd\diskett og alt annet fra før..! Når jeg kobla alt dette sammen gikk det fint, jeg bota fra cd-rommen der WinXp lå! Når den skulle begynne å insalere å formatere på hardisken hørte jeg en rar lyd fra kabinettet, og etter ca 1-2 sek så gikk strømmen til pc-en. Noen ganger går også hele sikringen i rommet- jeg har testa og strømmen virker helt fint! har 16-amper og dette skal virke!! Hva må jeg gjøre!? Må jeg ha spesielle instillinger i BIOSEN? TRENGER RASK HJELP! Ha foresten en fin helt =) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Høres ut som du har en overledning mellom hovdkortet og kabinettet, så skjekk alt en gang til. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Går sikringen hver gang, eller får du starta opp maskina? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 alt virker fint! Alt virker fint!! kan la pcen stå i biosen så lenge som jeg vil! men når jeg prøver å instalere windows så går den av!!! Lenke til kommentar
Zarniwoop Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Først: sjekk CPU FSB instillingene i bios og sørg for at de er korrekte! Prøv så å sette ned FSB til 133Mhz.(hvis den står på 166Mhz som den skal) Hvis det da ikke virker prøv 100Mhz Hvis det virker på en lavere FSB setting og hovedkortet ditt støtter 166+ er det mest sannsynlig at du har et ødelagt HK (jeg har nettopp hatt samma problem) Edit: jeg hadde ikke problemer med sikringer... men med at maskina slo seg av når den måtte jobbe litt hardere enn den gjør i BIOS Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hva snakker du om? Har ikke alt for mye peiling på sånne ting...! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Slå av maskinen din nå!!! Det høres ut som om strømforsyningen holder på å ta kvelden og dette kan være meget farlig, kan medføre brann og eksplosjoner så dette er ikke noe å spøke med. I tillegg så risikerer du å ødelegge datautstyret ditt og det dekker ikke garantien hvis du bruker en gammel ødelagt PSU (strømforsyning). Ny PSU koster ikke allverdens og jeg ser at komplett.no har noen demobrukte 360 wattere til salgs for kr. 318,50. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 du kunne valgt denne str;mforsyninga, den har jeg: http://www.netconnection.no/lucys/produkter/ttpsu.html . Jeg håper du får fikset problemet, for ny pc som ikke funker er surt Prøv først oglåne en PSU/Strømforsyning av en venn eller lignende..? Prøv et annet operativsystem, kan jo være noe galt med det du har. Da jeg hadde helt ny pc (ca 3 uker siden), og jeg skulle installere XP, så hadde jeg først fått XP av naboen. Da jeg skulle installere denne, så slo pc'n seg også av i starten av installasjonen, og da var Windows'n ødelagt. Så det er mange muligheter. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg tror også at strømforsyningen din er overbelastet. Hva slags type og spesifikasjoner har den? Den bør ha minst 300W effekt. Hvis den har mindre effekt, så bare glem den. Du må kjøpe ny. Ikke skru på PC igjen før dette er i orden. Den foreslåtte Chieftec PSUen er ganske brukbar, har en lignende selv. Du trenger ikke gå så mye høyere opp i pris før du får et komplett sett med god PSU og kabinett, hold deg ihvertfall unna de aller billigste Q-Tec PSU/kabinettene. De er oppgitt med peak effekt og ikke maks effekt. Forskjellen er typisk 25%. Et bra kabinett med PSU er Avantec m/300W til kr 523. En av de stilleste og bedre PSUene for tiden er Fortron/Source m 12cm vifte, den selges som AOpen hos psdata for kr 415. Link. Hos Microplex koster den kr 445. Link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå