Actibus Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Har googlet litt rundt, men ikke funnet noe konkret på dette.. Er det mulig å bruke Random el for å plukke ut et tilfeldig ord fra en string? F. Eks string farge = "RØD,GUL,GRØNN"; Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Har googlet litt rundt, men ikke funnet noe konkret på dette.. Er det mulig å bruke Random el for å plukke ut et tilfeldig ord fra en string? F. Eks string farge = "RØD,GUL,GRØNN"; using System; public class Example { public static void Main() { Random rnd = new Random(); string[] colors = { "Rød", "Gul", "Grønn" }; // Generate random indexes for colors. int mIndex = rnd.Next(colors.Length); // Display the result. Console.WriteLine("Tilfeldig farge: {0}", colors[mIndex]); } } Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Dersom strengen din kan deles opp etter hvert komma, kan du dele den opp så enkelt som dette: string commaSeparatedWords = "RØD,GUL,GRØNN"; string[] words = commaSeparatedWords.Split(','); Deretter gjør du som Twinflower foreslo. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Ja, det er selvsagt mulig. Hvis det er viktig at det blir "helt" tilfeldig, og ikke høyere sannsynlighet for å trekke lange ord enn korte, kan du kanskje parse strengen, og putte enkeltordene i et array, og så trekke tilfeldg array-index, istedenfor å trekke tilfeldig streng-index, da blir det høyere sannsynlighet for å trekke et lengre ord enn et kortere. Edit: ja der komet det par gode svar mens jeg skrev også ... :o) Endret 13. desember 2014 av quantum Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Tusen takk alle sammen ☺ Lenke til kommentar
VampireLord Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Hvis du skal plukke tilfeldige ord ut i et spill hvor det er viktig å ha tilfeldige ord (f.eks for å vinne penger) så ville jeg styrt unna uniform prng'er fordi de er designet for å gi jevn spredning, det siste man vil ha i et spill om penger er jevn spredning. Hvis trekningen av ord skjer ved intervaller på iallefall 1 sekund mellom hver gang så ville jeg brukt en høypresisjons teller og bruke den nedre byten av den, den roterer på 3.5 millioner ganger i sekundet, da får du tilfeldige tall som ikke er uniforme, og evig nok til å være uforutsigbart for et spill om ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå