Ludvig86 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Hei! Jeg har gått til innkjøp av en ny forsterker (Onkyo TX-NR636). Den har flere HDMI-innganger bak. En "Main" som går til TVen, og fjere andre hvor jeg kan koble til diverse enheter. Jeg har nå kjøpt meg en Blu-Ray spiller (Harman/Kardon BDT 30BK). Jeg har koblet denne til forsterkeren. Men jeg får ikke noe bilde på TVen min. Jeg får bare opp en blå skjerm når jeg velger den inngangen på TVen som forsterkeren er koblet til.Er det noe som er galt her, eller har jeg koblet feil? Skal den ikke kobles i forsterkeren?Takker for alle svar! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Tv'en skal kobles til HDMI-utgangen, ikke en inngang. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Den som er merket "Main" ER utgangen, så du har koblet TV'en til riktig. HDMI1 (BD/DVD) skal Blu-ray spilleren kobles til. Får du noe bilde fra forsterkeren i det hele tatt? Har du satt TV'en til riktig input-kanal? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Husk at både TV og receiver må settes på rett "kanal". TV på rett hdmi inn og receiveren på rett hdmi inn, enten det er hdmi med nummer eller navn (dvd, pc, video etc). Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) TVen har vel bare "innganger"? Den sender vel ikke noe ut? Men jeg fant ut av problemet. Jeg hadde koblet i feil inngang på forsterkeren. Hadde koblet den til "Sub out". Litt vanskelig og kronglete og se, men har fått orden på det nå Takker så mye for innleggene folkens! Endret 13. desember 2014 av Ludvig86 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Hva hadde du koblet til sub out? Bruker du gammel RCA-kabel til noe av bildeoverføringen her? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Nei.HDMI. Suben har vel en RCA, men den er koblet til "pre out" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå