Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke å bo hjemme

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Jeg er 18 år og går vg3. Jeg sliter veldig med psykiske problemer, som depresjon og spiseforstyrrelser(bulimi). Jeg føler alt blir verre og er redd jeg ikke klarer å fullføre året, iallefall med bra snitt. Jeg hater familien min og alt de gjør og er verdt. Mitt sosiale liv er/blir ødelagt av å bo med dem.

Jeg har bodd 1 år i utlandet, i fjor, så jeg vet godt at jeg trives bedre uten dem.

HVA SKAL JEG GJØRE??

Endret av Slettet-P8zKbRH56D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Vanskelig å si, men ut i fra hva du selv sier, høres det ut som det du snakker om er å flytte.

Det er det jeg må, men får jo iallefall ikke noe støtte fra dem.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har penger til og bo for deg selv er det lite du kan gjøre. Du kan derimot gå til nav og forklare din situasjon og muligens få støtte til leie av egen bolig men dette er en hard,lang og tung prosess siden det må undersøkes og begrunnes dypt og lenge. Har du som sagt ikke egne penger,jobb eller resurser og ta av så må du nesten bare bite tenna sammen og vente til du er i jobb etter skole.

Jeg vet ikke noe om din situasjon siden du skriver lite om den men kanskje du er en del av problemet ? Kanskje du er med på og skape dårlig stemning og trivsel i heimen ? Er det noe du kan gjøre/slutte og gjøre for at du får det bedre hjemme ? Husk at det kan ende opp med at du blir hjemme en stund for arbeidsmarkedet er vanskelig, så det er kanskje ikke så dumt og se etter en løsning i heimen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Gå til Nav og si du er blitt kastet ut hjemmefra og trenger hjelp til et sted å bo.

Som om det funker... de vil jo ikke at jeg flytter... har lyst til å bli innlagt på psykisk sykehus, for å få være i fred. Men de har tydeligvis bare kapasitet til å ta inn de som vil dø på sekundet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Hvis du ikke har penger til og bo for deg selv er det lite du kan gjøre. Du kan derimot gå til nav og forklare din situasjon og muligens få støtte til leie av egen bolig men dette er en hard,lang og tung prosess siden det må undersøkes og begrunnes dypt og lenge. Har du som sagt ikke egne penger,jobb eller resurser og ta av så må du nesten bare bite tenna sammen og vente til du er i jobb etter skole.

Jeg vet ikke noe om din situasjon siden du skriver lite om den men kanskje du er en del av problemet ? Kanskje du er med på og skape dårlig stemning og trivsel i heimen ? Er det noe du kan gjøre/slutte og gjøre for at du får det bedre hjemme ? Husk at det kan ende opp med at du blir hjemme en stund for arbeidsmarkedet er vanskelig, så det er kanskje ikke så dumt og se etter en løsning i heimen.

Det er ingenting som kan løses... mener jeg. Jeg skaper dårlig stemning, det vet jeg jo. Jeg er jo en del av problemet, når jeg selv har så store problemer... ettersom jeg er syk.

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje kynisk som sier dette men det føles ut som depresjon har blitt populært nå om dagen. Er du virkelig syk ? Jeg mener ikke noe vondt mot deg men jeg vet at det er veldig lett og si at man er deprimert,si at man er ensom og sliten hele tiden. Nettop fordi folk trur på deg. Folk kan ikke se inne i hodet ditt og derfor ikke nekte for at du er syk/deprimert osv.

Men siden du er 18 har du en del rettigheter så om du vil gjøre noe med dette må du kontakte nav og spørre om hjelp til hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Jeg er kanskje kynisk som sier dette men det føles ut som depresjon har blitt populært nå om dagen. Er du virkelig syk ? Jeg mener ikke noe vondt mot deg men jeg vet at det er veldig lett og si at man er deprimert,si at man er ensom og sliten hele tiden. Nettop fordi folk trur på deg. Folk kan ikke se inne i hodet ditt og derfor ikke nekte for at du er syk/deprimert osv.

Men siden du er 18 har du en del rettigheter så om du vil gjøre noe med dette må du kontakte nav og spørre om hjelp til hva du kan gjøre.

Øh ja. Jeg har legeerklæring. Fritak for vurdering i gym, utsatt tid på prøver og alt sånt. Jeg har vært på samtaler på psykiatrisk sykehus og skal få hjelp i januar. men kan uansett ikke bo hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Har du jobb? Ikke? Men du har en laptop til 10k? Tror ikke foreldrene dine er så aller værst jeg, om de er det så er det på tide å stå på egne ben og kommer seg ut. Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Har du jobb? Ikke? Men du har en laptop til 10k? Tror ikke foreldrene dine er så aller værst jeg, om de er det så er det på tide å stå på egne ben og kommer seg ut. Lykke til

Det er utrolig vanskelig å skaffe jobb her i Trondheim.. og det er vanskelig å jobbe når man har mange psykiske problemer. Har nok med skolearbeidet.

Macen kjøpte jeg selv. Blir uansett ikke lykkelig av ting. Jeg vet foreldrene mine bryr seg om meg, men med lillesøstrene mine og situasjonen min går det ikke an at det blir bedre. De forstår ikke seg på meg i det hele tatt. Tvangstanker, angst, depresjon og spisefortyrrelser blir vanskelig å håndtere i et kaotisk, bråkete og rotete hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...