Gå til innhold

Kameraovervåking - hjelp til oppsett

Anbefalte innlegg

Hei,

vis dette er feil plass så kan bare admin flytte posten.

Jeg trenger hjelp til oppsett av kameraovervåking system som lagrer opptakene, jeg er kjent med reglene til datatilsynet. :-)

Så jeg lurer på, er det noen som vet om bra utstyr? Trenger inne og ute kamera, samt en slik boks hvor jeg kobler alle kameraene til. Vil også at opptakene skal lagres lokalt.

Finnes det noen lette løsninger for dette?

ser for meg at opptakene lagres på en harddisk da. :-)

håper på gode svar!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dlink kameraene de selger på komplett etc er fine. Går på Wi-Fi. Kan marker områder på hvert kamera. Varsel på mail. Enkel app. De reagerer også på lyd. Du har på noen 2 veis kommunikasjon(utgang til høytalere også. Så du kan skremme vekk folk lett ;). Bare å trykke en tast på appen). Minnekort er det også. Tiltbare og roterbare. Streaming. Det er også 2 eller 4 utganger på noen av De. Så du kan koble opp lys / lyd eller hva du selv vil.

Lenke til kommentar

Dlink kameraene de selger på komplett etc er fine. Går på Wi-Fi. Kan marker områder på hvert kamera. Varsel på mail. Enkel app. De reagerer også på lyd. Du har på noen 2 veis kommunikasjon(utgang til høytalere også. Så du kan skremme vekk folk lett ;). Bare å trykke en tast på appen). Minnekort er det også. Tiltbare og roterbare. Streaming. Det er også 2 eller 4 utganger på noen av De. Så du kan koble opp lys / lyd eller hva du selv vil.

Supert! skal sjekke ut,

du har vel ikke andre forslag? litt høyre prisklasse :p

Lenke til kommentar

Synology.com har løsning for lagring og styring av en haug kamera.

Obs utfordring med at kameraene faktisk trenger strøm, og må rigges slik at en eventuell inntrenger ikke kan nappe ledningen.

Ole

Hei, det med ledningen blir nok lett å fikse. Blir montert slik at det er vanskelig og komme til.

Den websiden hadde mye bra!!

Endret av Jarlur
Lenke til kommentar

Sjekk ut merket Ubiquiti, som bla.a kan handles hos Dustin, sjekk prisjakt.no.

De har PoE-drevne kamera av god kvalitet til meget OK pris. Da holder det med 1 enkelt nettverkskabel ut til kameraet, ingen annen strøm.

Her er diverse kamera de har.

De har og en egen opptaksboks.

Gratis programvare som visstnok skal funke utmerket til "alt". Har ikke prøvd noe av dette selv, men har blitt anbefalt dette merket av flere som jobber med denslags. Mye pga pris/kvalitet og programvare.

Ellers har du selvsagt merket Axis, som er ypperlige kameraer men som koster _mye_.

Lenke til kommentar

Sjekk ut merket Ubiquiti, som bla.a kan handles hos Dustin, sjekk prisjakt.no.

De har PoE-drevne kamera av god kvalitet til meget OK pris. Da holder det med 1 enkelt nettverkskabel ut til kameraet, ingen annen strøm.

Her er diverse kamera de har.

De har og en egen opptaksboks.

Gratis programvare som visstnok skal funke utmerket til "alt". Har ikke prøvd noe av dette selv, men har blitt anbefalt dette merket av flere som jobber med denslags. Mye pga pris/kvalitet og programvare.

Ellers har du selvsagt merket Axis, som er ypperlige kameraer men som koster _mye_.

Takker for gode tips!

Lurer på hvordan D-Link er på dette?

De hadde en opptaksboks til 8 tusen, samt noen gode kameraer.

Vet ikke hvordan D-Link er kontra Ubiquiti ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...